hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لزوم تشدید نظارت بر صنایع آلاینده در فارس

رئیس بسیج رسانه فارس خواستار شد؛

لزوم تشدید نظارت بر صنایع آلاینده در فارس

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با قدردانی از اقدامات حفاظت محیط زیست، خواستار تشدید پایش برازندگی صنایع مستقر در این استان شد.

هادی رضایی در نشستی با مسئولان محیط زیست فارس، ضمن قدردانی از اقدامات اجرایی شده، خواستار تشدید نظارت ها در حوزه محیط زیست شد.

او افزود: رودخانه کر از هزاران هکتار زمین کشاورزی و ده ها آبادی می گذرد تا به تالاب بختگان برسد، لذا آلودگی ناشی از پسآب و پسماند بعضی صنایع، جان مردم ومحیط زیست را به مخاطره می اندازد.

او یکی از راههای مدیریت مشکلات زیست محیطی را تکیه بر اقتصاد چرخشی و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برشمرد و خواستار نصب دستگاه سنجش کیفی آلایندگی هوا در مرودشت شد.

رضایی در خصوص مسئولیت اجتماعی صنایع گفت: مسئول و مدیران واحدهای صنعتی باید شفاف در محضر رسانه توضیح دهند که طی این سالها در قبال خدماتی که از آب، خاک و هوا گرفته اند چه خدمات و ارمغانی  برای مردم در حوزه های مختلف اجتماعی داشته اند.

رضایی از برگزاری همایشی که برای احیای آب و خاک در شهرستان مرودشت برگزار خواهد شد استقبال کرد و آن را  فرصتی برای تبیین موضوع و ارزش گذاشتن به همه تلاشهایی دانست  که در این عرصه انجام شده است.
 
یوسف حسنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت نیز در این نشست گزارشی از چگونگی هماهنگی ها برای برگزاری همایش حفاظت از آب و خاک در مرودشت ارائه داد و به برخی جنبه های حفظ محیط زیست در این شهرستان اشاره کرد.

حسنی افزود: در کلان شهرها ایستگاه سنجش هوای محیط زیست نصب شده است، در شهرستان مرودشت چنین ایستگاههایی نیست و شهرداری ها متولی نصب این دستگاهها هستند، از محل درآمد آلایندگی که شهرداری ها دریافت می کنند این ایستگاهها باید نصب شود.

او اضافه کرد: مرودشت از شهرستان های بزرگی ست که از وجود این ایستگاهها همچنان محروم است، کتبا هم به شهرداری اعلام شده و مرودشت باید از این ایستگاهها برخوردار باشد.

حسنیا با ارائه توضیحاتی در خصوص پسماند حاشیه رود کر، اضافه کرد: در حوزه سلامت آب هم محیط زیست نظارت کامل دارد، برنامه این است که پسماندها در آب حل نشهد و از آلودگی آب ها جلوگیری شود.

وی در باره برگزاری همایش آب و خاک در این شهرستان گفت: این رویداد با مشارکت محیط زیست و دستگاههای مسئول برگزار خواهد شد و برای حفظ بیشتر و بهتر منابع آب و خاک این فرصت را با حضور دغدغه مندان ارج خواهد گذاشت.

گل آفرین زارع مدیر روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نیز در این نشست با بیان اینکه بسیج همواره در کنار محیط زیست بوده و دغدغه ها را می داند، افزود: کار ما جهاد تبیین است و در این عرصه از وجود بسیج هم بهره مند هستیم تا جهاد تبیین را بهتر انجام دهیم.

زارع، اصل پنجاه قانون اساسی را ظرفیت بسیار عالی برای حفاظت محیط زیست دانست و گفت: قطعا بسیج در این عرصه می تواند مشارکت دو چندان داشته باشد و با بهره گیری از ظرفیت ها در این عرصه کار اطلاع رسانی نیز تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد