hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مازوت‌سوزی در تهران نداریم/ رفع بوی نامطبوع تا پایان دولت سیزدهم

مازوت‌سوزی در تهران نداریم/ رفع بوی نامطبوع تا پایان دولت سیزدهم

رییس سازمان محیط زیست اعلام کرد: در موضوع مازوت سوزی نیروگاه‌ها بیشتر جنبه روانی آن برای مردم مطرح بوده زیرا که هنوز درصد نقش مازوت در جو و آلایندگی تاکنون مشخص نشده است.

به گزارش شبکه شرق، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اطراف تهران مازوت سوزی نداریم، از برنامه ریزی برای راه اندازی تصفیه خانه صنایع برای رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

علی سلاجقه درباره مازوت سوزی در اطراف تهران و اثر آن بر آلودگی هوای پایتخت در فصول سرد سال گفت: در موضوع مازوت سوزی نیروگاه‌ها بیشتر جنبه روانی آن برای مردم مطرح بوده زیرا که هنوز درصد نقش مازوت در جو و آلایندگی تاکنون مشخص نشده است.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: البته مازوت سوزی در نخستین فرصت در دستور کار قرار گرفت ولی تاکنونی شواهدی دال بر مازوت سوزی در تهران نداریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حال خاطر نشان کرد که ممکن است در شرایط سخت برخی دستگاههای ذی‌ربط مانند شورای عالی امنیت ملی دستورات خاصی صادر کنند اما در حال حاضر در اطراف تهران مازوت سوزی نداریم.

سلاجقه در پاسخ به پرسش دیگری درباره رفع بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: در حال بررسی جامع در این زمینه هستیم؛ یکی از دلایل آن به پساب واحدهای صنعتی مستقر در این محدوده باز می گردد که سبب انتشار بوی بد و نامطبوع در منطقه می شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه رفع این مشکل در دستور کار است، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده برای ساماندهی این موضوع اقدامات لازم را برای راه اندازی تصفیه خانه‌نعتی در اطراف تهران انجام دهد که پیش بینی شده حداکثر تا یک سال و نیم دیگر تصفیه خانه‌ مورد نیاز این صنایع راه اندازی می شود.

سلاجقه با تاکید بر اینکه باید تصفیه خانه مورد نیاز این صنایع راه اندازی شود، یکی از مشکلات در این مسیر را مشکل اعتباری برشمرد و گفت: صنایع مستقر در این نواحی صنایع کوچکی هستند که از نظر اعتباری با مشکل روبرود هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که تا یک سال و نیم آینده طرح های این صنایع برای تصفیه پساب‌ها نهایی و کارهای آن انجام شود تا مشکل بوی نامطبوع در محدوده فرودگاه امام نیز رفع شود.

 

منبع: sharghdaily-908215

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد