hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آلودگی هوای تهران/ اورژانس در میادین اصلی مستقر شد

آلودگی هوای تهران/ اورژانس در میادین اصلی مستقر شد

رییس مرکز اورژانس استان تهران از استقرار اتوبوس آمبولانس‌های این مرکز در پنج نقطه اصلی پایتخت با توجه به آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش شبکه شرق، محمد اسماعیل توکلی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به میزان آلودگی هوای شهر تهران، ناوگان اورژانس استان در میادین اصلی شهر مستقر شدند.

وی افزود: میادین آزادی، انقلاب، تجریش، فردوسی و شهرری از نقاط استقرار تیم‌های اورژانس برای خدمات رسانی به مردم است.

رییس مرکز اورژانس تهران با تاکید بر اینکه شهروندان از تردد غیرضروری جدا خودداری کنند، یادآور شد: شهروندان باید در صورت احساس تنگی نفس، دو بینی، سردرد، سرگیجه و تهوع به عوامل اورژانس مراجعه کنند تا به وضعیت آنها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود همچنین به ورزشکاران توصیه می‌شود که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

به گفته وی، نوزادان سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتما از ماسک مناسب (فیلتر دار) استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

توکلی ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتما در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیک‌ترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی از شهروندان تهرانی بخصوص کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی و زنان باردار خواست در این روزها در خانه بمانند همچنین به دیگر شهروندان توصیه کرد در روزهای آلوده هوا از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری و در هنگام حضور در سطح شهر ماسک سوپاپ دار استفاده کنند و از خوردن مایعات و سبزی و میوه غفلت نکنند.

به گزارش شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران روی عدد ۱۲۶ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است.

همچنین بدلیل کیفیت هوای تهران امروز / شنبه پیش دبستانی ها و دبستان‌های استان تهران به غیر از شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند غیر حضوری است.

 

منبع: sharghdaily-908112

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد