hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (عکس) قفل جدید واتساپ؛ کد مخفی برای نمایش مکالمات خصوصی

(عکس) قفل جدید واتساپ؛ کد مخفی برای نمایش مکالمات خصوصی

اکنون می‌توانید چت‌های قفل‌شده خود را طوری تنظیم کنید که فقط با تایپ‌کردن کد مخفی در نوار جستجو نمایش داده شوند، بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند «به‌طور ناخواسته» از خصوصی‌ترین مکالمات شما آگاه شود.»

واتساپ در حال ارائه ویژگی‌های جدیدی برای افزایش حریم خصوصی کاربران است. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا از قابلیت کد مخفی برای Chat Lock خبر داد که با وجود آن کاربران می‌توانند از چت‌های خود با یک رمز عبور منحصربه‌فرد محافظت کنند. علاوه بر این، واتساپ دو میانبر جدید برای قفل‌کردن سریع چت‌ها ارائه کرده است.

براساس گزارش WABetaInfo در ایکس، زاکربرگ در توضیح این ویژگی نوشته است: «انتشار قابلیت کد مخفی برای Chat Lock در واتس اپ تا بتوانید از چت‌های خود با یک رمز عبور منحصربه‌فرد محافظت کنید.

اکنون می‌توانید چت‌های قفل‌شده خود را طوری تنظیم کنید که فقط با تایپ‌کردن کد مخفی در نوار جستجو نمایش داده شوند، بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند «به‌طور ناخواسته» از خصوصی‌ترین مکالمات شما آگاه شود.»

قابلیت قفل‌کردن چت‌ها در واتساپ

بنابراین ویژگی کد مخفی یک لایه امنیتی اضافی برای چت‌های کاربران در واتس‌اپ فراهم می‌کند. کاربران با وجود آن می‌توانند چت‌های قفل‌شده خود را طور تنظیم کنند که فقط با تایپ‌کردن کد مخفی نمایش داده شوند.

همچنین در این کد مخفی می‌توان از ایموجی‌ها نیز استفاده کرد تا پیچیدگی بیشتری داشته باشند و حدس‌زدن کد برای افراد غیرمجاز دشوارتر باشد.

82

واتس اپ همچنین دو میانبر جدید را معرف کرده تا کاربران بتوانند چت‌های خود را ساده‌تر قفل کنند. با یکی از این دو میانبر جدید می‌توان چت‌ها را به‌طور مستقیم از طریق صفحه لیست چت‌ها قفل کرد. میانبر دیگر یک گزینه اختصاصی در صفحه اطلاعات چت است که امکان قفل‌کردن و باز کردن قفل چت‌ها را فراهم می‌کند.

در نهایت باید اشاره کرد که این به‌روزرسانی فقط برای نسخه موبایل واتس‌اپ ارائه شده است، زیرا قابلیت قفل‌کردن چت‌ها در پلتفرم‌های دیگر وجود ندارد.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی‌ها به نسخه دسکتاپ برنامه راه پیدا خواهند کرد یا خیر. قابلیت Secret Codes هم‌اکنون در حال انتشار است و طی ماه‌های آینده برای تمام کاربران جهان ارائه خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

منبع: faradeed-164294

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد