hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > راه آهن «زاهدان _چابهار» تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

راه آهن «زاهدان _چابهار» تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه بزرگ راه آهن زاهدان به چابهار با بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش شبکه شرق، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه بزرگ راه آهن زاهدان به چابهار با بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد کرمی امروز پنجشنبه ۹ آذر در جمع اهالی روستای «پادیک» شهرستان سرباز اظهار کرد: پروژه ریلی زاهدان- چابهار با هدف ایجاد یک کریدور شمال به جنوب و اتصال بندر شهید بهشتی به شبکه ریلی کشور راطحی شده، که با بهره برداری و افتتاح آن به ترتیب آسیای میانه و افغانستان را نیز به آب‌های آزاد اقیانوسی متصل می کند.

کرمی افزود: برای طرح راه آهن چابهار-زاهدان با موافقت مقام معظم رهبری از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده شده و بخش زاهدان-خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر اخیراً به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: تمام کارگاه های این پروژه فعال است و پیش بینی می شود ادامه این پروژه بزرگ ریلی با پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصد سال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و برخوردار بوده و القای کلمه محرومیت به این منطقه کاملاً نادرست است.

کرمی با اشاره به ظرفیت نیروی جوان خلاق مومن و متفکر استان ادامه داد: لازمه توسعه هر منطقه نیروی انسانی است، چرا که این جوانان هستند که می‌توانند ایده های جدید را در جهت پیشبرد اهداف استان ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مرز یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان است که می‌تواند منطقه را به مرکز صادرات و واردات کشور تبدیل کند.

کرمی تصریح کرد: محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان همچون خرما، پسته، انبه، موز، چیکو و… ظرفیت های مهمی هستند که در هر استانی یافت نمی شود؛ این ظرفیت بسیار بالقوه فرصتی برای ارزآوری و توسعه اقتصادی در استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز دشمن به دنبال دستیابی به منافع خود است و از هر راهی برای رسیدن به اهداف خود بهره گیری می‌کند، بنابراین باید هوشیار باشید.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در کسب علم وجود ندارد چراکه خداوند همه چیز را بر اساس حکمت آفریده و شرایطی را فراهم کرده که انسان به آسمان ها دست پیدا کند و این امر عین عبادت است.

کرمی در ادامه به فجایع اسرائیل در غزه اشاره کرد و گفت: بدانید ملت فلسطین در نهایت پیروز میدان است، چرا که توکل بر خدا عامل نصرت در تمام دوران است.

 

منبع: sharghdaily-907979

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد