hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > روی شبکه‌های اجتماعی فیلترینگ نداریم

روی شبکه‌های اجتماعی فیلترینگ نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد می‌گوید فیلترینگی در شبکه‌های اجتماعی نداریم و اگر شبکه‌های خارجی در ایران نمایندگی رسمی داشته باشند، فضای کار برای آنها باز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌کند که در حوزه شبکه‌های اجتماعی خارجی فیلترینگی وجود ندارد و اگر همین حالا سکوها یا همان پلتفرم‌های خارجی در ایران نمایندگی رسمی بزنند، فضا برای کار آنها باز است.

محمدمهدی اسماعیلی، در حاشیه امروز ( هشتم آذر) جلسه هیئت دولت در پاسخ به «شبکه شرق» در مورد نظرش به عنوان یکی از اعضای کمیته فیلترینگ در خصوص فیلتر اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی گفت: «ما فیلترینگی در شبکه‌های اجتماعی نداریم. طبق مقررات بین‌المللی هر مجموعه در خارج از کشور  باید با حوزه مدیریت داخلی هماهنگی داشه باشد و تلاش کند. پس قاعدتا این سکوهای خارجی باید در ایران نمایندگی داشته باشند.»

او ادامه داد: «دولت جمهوری اسلامی اعلام کرده که هر کدام از این شبکه‌ها، سکوها یا پلتفرم‌ها نماینده‌ای در ایران داشته باشند فضای کاری برایشان باز خواهد شد، در این زمینه هم فرقی نمی‌کند که این سرویس‌ها اینستاگرام باشد یا واتس‌اپ.»

کمیته فیلترینگ، کمیته بازگشایی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هرگاه مقابل این سوال قرار می‌گیرد که مسئله فیلترینگ چه زمانی حل خواهد شد، اعلام می‌کند که در این زمینه تصمیم‌گیر نیست و تنها یک عضو از 12 عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه یا کمیته فیلترینگ است. با این حال نگاهی به اعضای این کمیته 12 نفره نشان می‌دهد که از این تعداد 6 نفر از سمت دولت هستند. به باور کارشناسان به خاطر این عضویت 6 نفره دولت در کمیته فیلترینگ، آنها می‌توانند تاثیرات مثبتی روی تصمیمات این کمیته برای جلوگیری از مسدودسازی سرویس‌های مختلف بگذارند.

با این حال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که کارکرد کمیته فیلترینگ در دولت سیزدهم نسبت به دوره‌های گذشته بهتر بوده و بیشتر از اینکه یک کمیته برای مسدودسازی باشد، کمیته برای بازگشایی است.

اسماعیلی در این مورد به «شبکه شرق» گفت: «کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه 12 عضو دارد که جلسه‌های آن هم در دادستانی برگزار می‌شود. این کارگروه در حال حاضر نسبت به دوره‌های گذشته بسیاری از سرویس‌ها را رفع فیلتر کرده و در واقع این کارگروه کمیته بازگشایی است.» براساس ادعای او چندین هزار پایگاه مسدود شده اینترنتی در دوره‌های قبل با تصمیم‌های این کمیته و در دولت فعلی بازگشایی شده است.

منبع: sharghdaily-907880

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد