hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > فروش اینستاگرامی در روز «بلک‌فرایدی» 38 درصد رشد داشت

فروش اینستاگرامی در روز «بلک‌فرایدی» 38 درصد رشد داشت

گزارش‌ها و آمارهای مختلف نشان می‌دهد با وجود این فیلترینگ به تازگی و با پشت سر گذاشتن روز «بلک فرایدی» که حالا چندسالی است در ایران هم این روز برگزار می‌شود، مشخص شده که فروش فروشندگان اینستاگرامی در این روز 38 درصد رشد داشته‌است.

یک سال و دو ماه از دستور شورای امنیت ملی برای فیلتر اینستاگرام می‌گذرد. گزارش‌ها و آمارهای مختلف نشان می‌دهد با وجود این فیلترینگ همچنان بخش بزرگی از ایرانیان داخل کشور از اینستاگرام برای خرید و همچنین توسعه کسب و کارشان استفاده می‌کنند. برای نمونه به تازگی و با پشت سر گذاشتن روز «بلک فرایدی» که حالا چندسالی است در ایران هم این روز برگزار می‌شود، مشخص شده که فروش فروشندگان اینستاگرامی در این روز 38 درصد رشد داشته و از طرفی تعداد سفارش‌های ثبت شده تنها در یک بازه سه روزه، بیش از 119 درصد رشد نشان داده است.

به گزارش «شبکه شرق»، پادرو که فروشگاه‌ساز برای کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام است با انتشار آمار و ارقامی نشان داده که با وجود فیلترینگ اینستاگرام، خرید و فروش روی این شبکه بیشتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی بوده است.

پادرو اعلام کرده که فروشگاه‌های اینستاگرامی که در روزهای عادی بین ۱۵ تا ۲۰ عدد سفارش داشتند، در زمان بلک‌فرایدی سفارش خود را به بیش ۳۰۰ عدد در روز رسانده‌اند. به گفته او این افزایش فروش در شرایطی اتفاق افتاده که خبری از جوایز گران قیمت و حتی ارسال رایگان نبوده است و صرفا با استفاده از زیرساخت مناسب و تکنیک فروش، موفق شده‌اند سفارش‌ها را به ۱۰ تا۲۰ برابر بیشتر از سفارش‌ روزهای عادی خود برسانند.

براساس این آمار، متوسط رشد مبلغ فروش فروشندگان در بلک‌فرایدی بیش از ۳۸ درصد بود، اما رشد در تعداد سفارش‌های ثبت شده تنها در یک بازه سه روزه، بیش از ۱۱۹ درصد بوده است.

همچنین این آمار نشان می‌دهد که بزرگترین سبد خرید در اینستاگرام در این روز 36 میلیون تومان بوده است. از سوی دیگر بالاترین تعداد سفارش یک فروشگاه  هزار عدد اعلام شده و بالاترین درصد رشد در تعداد سفارش 262 درصد بوده است.

این آمارها در شرایطی جالب می‌شود که وزارت ارتباطات از سال گذشته و با شروع محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ اکثر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های خارجی اعلام می‌کند که رشد استفاده از پلتفرم‌های داخلی قابل توجه است. برای نمونه عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهریور ماه با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد مردم کشور از پلتفرم‌های بومی استفاده می‌کنند، گفته بود: «ماهانه بیش از ۴۰ میلیون نفر از این سکوها استفاده می‌کنند و روزانه برخی از آنها بیش از ۱۵ میلیون نفر کاربر فعال دارند.»

این آمارها اما خلاف گزارش‌‌های سالانه شرکت‌های فعال در حوزه فناوری است که نشان می‌دهد آمار استفاده از فیلترشکن برای کار با سرویس‌های فیلتر شده مانند اینستاگرام از سال گذشته افزایش قابل توجه‌ای یافته است. یکتانت، به تازگی در گزارش سالانه خود اعلام کرد که نرخ استفاده از VPN در گروه‌های سنی مختلف برای ورود به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها 80 درصد است. در همین زمینه گردش مالی سالانه خرید و فروش VPN در ایران و در سال 1401 بین 25 تا 30 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین در حالی ادعا می‌شود که بیش از 60 درصد مردم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی برای ارتباطات و توسعه کسب و کارشان استفاده می‌کنند که گزارش سالانه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هم نشان می‌دهد که اینستاگرام فیلتر شده با 55 درصد بیشترین سهم استفاده را در میان واحد‌های تجارت الکترونیکی دارا بوده است. بعد از اینستاگرام هم دو سرویس فیلتر شده دیگر، یعنی تلگرام با 41 درصد سهم و واتس‌اپ با 37 درصد سهم قرار دارند.

منبع: sharghdaily-907697

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد