hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > راه‌اندازی نهضت آموزش خانواده در استان فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس مطرح کرد:

راه‌اندازی نهضت آموزش خانواده در استان فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، از راه اندازی نهضت آموزش خانواده در این استان خبر داد و گفت: براساس سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و راهکارهای سند تحول بنیادین و همچنین نیازهای ملی و مذهبی خانواده ها، نظام جدید آموزش خانواده در استان تدوین خواهد شد.

محمدخلیل عسکری در نشست مشترک تخصصی کنترل و کاهش طلاق با مدیر کل بهزیستی استان، در راستای طرح های معاونت پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره امورتربیتی و مشاوره اموزش و پرورش استان برگزار شد اظهار کرد: نظام بازنگری و اجرایی آموزش خانواده به زودی تشکیل شود لذا در همین راستا اعضای شورای بازنگری و اجرایی آموزش خانواده در اسرع وقت تعیین و اولین جلسه آن برگزار می شود.

وی از راه اندازی نهضت آموزش خانواده در استان خبر داد و عنوان کرد: براساس سیاست های رهبر معظم انقلاب و راهکارهای سند تحول بنیادین و همچنین نیازهای ملی و مذهبی خانواده ها،نظام جدید آموزش خانواده تدوین خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد:برای کنترل و پیشگیری از طلاق تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی انجام خواهد شد تا بر اساس سند همکاری، برنامه های ویژه این بخش را اجرایی کنیم.

وی افزود: توانمندسازی روحی و جسمی دانش آموزان در راستای تحقق ساحت های اخلاقی، اعتقادی وزیستی بدنی سند تحول ازجمله مواردی است که باید پیوست تفاهم نامه بین دو اداره کل شود.

عسکری اضافه کرد: طراحی برنامه ملی همکاری مدرسه و خانواده  در پیشگیری از طلاق و سایر آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های پیوست تفاهم نامه همکاری بین دو اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی استان است.

شایان ذکر است؛ بررسی علل طلاق در بین خانواده ها، راه‌های پیشگیری، مشخص شدن نواحی، مناطق و شهرستان های پرخطر در سطح استان و در اولویت اجرا قرار دادن برنامه های پیشگیرانه در این مناطق، اهمیت آموزش زوجین قبل از فرزند آوری، ارائه آموزش های به روز و تخصصی به والدین و ...، از جمله مواردی بود که در این نشست مشترک مطرح شد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد