به گزارش اکوایران، محمد هادی سبحانیان - رئیس سازمان امور مالیاتی - در توییتی در رابطه با افزایش سقف معافیت مالیاتی در بودجه سال آینده نوشت:

با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی و تایید رئیس‌جمهور محترم در بودجه سال ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان و اصناف و مشاغل افزایش خواهد یافت.

پیش‌تر در لایحه‌ای که از سوی دولت ارائه شده بود سقف معافیت مالیاتی ۱۲۰ میلیون تومان ( ماهانه 10 میلیون تومان) همانند سال جاری اعلام شده بود. اتفاقی که بسیاری از کارمندان را مشمول مالیات می‌کرد و به همین دلیل با اعتراضات گسترده‌ای همراه شده بود. 

 

photo_2023-11-28_10-29-40

به گفته ایسنا، سازمان امور مالیاتی پیشنهاد کرده که سقف معافیت های مالیاتی کارکنان و کارمندان با افزایش ۲۵ درصدی از ۱۰ میلیون تومان به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل نیز با افزایش ۱۱۰ درصدی از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

لایحه بودجه 1403 در حالی تقدیم مجلس شده که دولت در این لایحه وزن زیادی به درآمد مالیاتی داده و حدود 50 درصد آن را افزایش داده است. موضوعی که حسن چنارانی، رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه، در مورد آن گفت :« رویکرد دولت در اصلاح نظام مالیاتی این است که همزمان با کاهش فشار مالیاتی بر تولید و مردم عدالت مالیاتی بهبود یابد. این هدف از طریق «افزایش تعداد مودیانی که تاکنون مالیات نمی‌پرداختند» و همچنین «متناسب کردن مالیات با درآمدهای واقعی برای مودیانی که کم اظهاری می‌کردند» تا حدود زیادی اتفاق افتاده است.»