hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ضریب اقامت هتل‌های جزیره کیش، صفر درصد شد/ هتل‌ها پذیرش ندارند

ضریب اقامت هتل‌های جزیره کیش، صفر درصد شد/ هتل‌ها پذیرش ندارند

در پی شیوع ویروس کرونا، جزیره کیش نیز از عدم پذیرش مسافران نوروزی خبر داد و هتل‌های این جزیره درحال حاضر ضریب اشغال صفر دارند.

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از شهرها و استان‌های کشور تردد مسافران را در مبادی ورودی خود محدود کردند. در این میان بسیاری از سفرهای نوروزی و اواخر سال لغو و کنسل شدند.

مناطق آزاد کشور ازجمله جزیره کیش نیز جزو مقاصد پرمسافر در روزهای آخر سال و البته نوروز است که باتوجه به شیوع ویروس کرونا درصدد تعطیلی هتل‌ها و مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری خود برآمده است.
مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری کیش چندی پیش اعلام کرد: مطابق مصوبه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در جزیره کیش مورخ ۱۴ اسفند، واگذاری هر گونه منزل مسکونی به صورت اجاره شبانه و ساعتی (موقت) تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.
مسیح‌الله صفا (رئیس جامعه هتلداران کیش) نیز با تاکید برآنکه تا اطلاع ثانوی، هیچ یک از هتل‌های جزیره کیش مسافران را پذیرش نمی‌کنند به ایلنا گفت: درحال حاضر سلامتی انسان‌ها اهمیت بیشتری دارد و سلامتی شهروندانی که در جزیره کیش زندگی می‌کنند برایمان اهمیت دارد و از آنجایی که نمی‌توان شیوع ویروس کرونا که ممکن است توسط مسافران منتقل شود را کنترل کرد از این رو هتل‌داران پیشنهاد تعطیلی و عدم پذیرش مسافران را تا اطلاع ثانوی پذیرفتند.
او خاطرنشان کرد: درحال حاضر ضریب اشغال هتل‌های کیش صفر است و هیچ مسافری را پذیرش نمی‌کنند. مسافرانی که درصدد لغو تورها و اقامت خود برآمده‌اند، می‌توانند پول خود را از آژانس‌دار یا هتلی که رزرو کرده‌ بودند، پس بگیرند. البته این بازپس‌گیری پول‌ها با چند روز تاخیر انجام می‌شود.
صفا با اشاره به آنکه درحال حاضر به فکر میزان کنسلی تورها و اقامت‌ها و خسارت وارده به حوزه گردشگری نیستند، یادآور شد: جان انسان‌ها اهمیت دارد اما مسافران اطمینان داشته باشند که هتل‌ها پول هیچ کسی را نمی‌خورند و در اسرع وقت هزینه اقامت‌های کنسل شده به دلیل شیوع ویروس کرونا را پس می‌دهند.
هرچند کیش هر سال یکی از پرمسافرترین مقاصد کشور در سفرهای نوروزی بود اما به گفته رئیس جامعه هتلداران کیش امسال تمام سفرها به کیش کنسل شده‌اند و همه مسافران ظرف چند روز گذشته، سفرهای خود را کنسل کرده‌اند. درواقع می‌توان گفت حداقل تا پایان فروردین تمام تورهای کیش لغو شده است و ضریب اقامت هتل‌ها صفر خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد