hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > طلای جهانی اوج گرفت/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 6 آذر

طلای جهانی اوج گرفت/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 6 آذر

اقتصادنیوز: قیمت طلا جهانی در شروع معاملات نقدی هفته جاری آرایش صعودی به خود گرفت؛ قیمت سکه هم در معاملات پشت خطی یکشنبه شب رنج شد.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در دومین روز هفته جاری تحت‌تأثیر نوسان کاهشی نرخ دلار شاهد دنده‌معکوس قیمت سکه امامی بود. این فلز گران بهای داخلی که روز شنبه به پرواز درآمد بود و تا کانال ۲۹ میلیون تومان بالا رفته بود، روز یکشنبه نزولی شد و با کاهش تقریباً ۱۵۰ هزارتومانی تا محدوده ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان پایین آمد. در معاملات پشت خطی یکشنبه‌شب هم سکه نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد و در مقایسه با روز یکشنبه ثابت مانده بود.

البته در پشت خط سکه بازان روند حرکتی نرخ طلای جهانی را زیر ذره‌بین گرفته بودند. گفتنی است قیمت اونس طلا در شروع معاملات نقدی هفته جاری آرایش صعودی به خود گرفت و تحت‌تأثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و اظهارات فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره به پرواز درآمد و به بالاترین حد خود در ۶ ماه اخیر رسیده و تا محدوده ۲ هزار و ۱۷ دلار صعود کرده است. البته در زمان تدوین این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در حول‌وحوش ۲ هزار و ۱۱ دلار معامله شد.

فنی کارها معتقدند در حال حاضر طلای جهانی مرز مقاومتی ۲ هزار و ۲۰ دلار و پس از آن مرز ۲ هزار و ۳۰ دلار را پیش روی خود دارد که درصورتی‌که در این دو محدوده تثبیت شود احتمال ورود خریداران بیشتری به بازار وجود خواهد داشت. در مقابل اگر طلا مرز حمایتی ۲ هزار دلار را از دست دهد این امر می‌تواند بر قدرت معامله گران کاهشی بازار بیفزاید.

سکه بازان درباره روند حرکتی سکه امامی در سومین روز هفته دو پیش‌بینی دارند. برخی از سکه بازان امیدوارند که رشد قیمت طلا موجب صعود سکه در روز دوشنبه شود. با این‌ حال دسته‌ای دیگر می‌گفتند اگر اسکناس آمریکایی کاهش معناداری را ثبت کند، شانس سکه برای صعود کم خواهد شد.

در شرایط کنونی فنی کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز دوشنبه ۶ آذر، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن، مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری سکه بین خاکریز ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

منبع: eghtesadnews-612403

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد