hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > مصرف کود پتاسه، راهی برای مقابله با تنش‌های سرما و خشکی در محصولات زراعی

ن

مصرف کود پتاسه، راهی برای مقابله با تنش‌های سرما و خشکی در محصولات زراعی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت:یکی از راه‌های مقابله با تنش‌های سرما و خشکی در محصولات زراعی مصرف کود‌های پتاسه است.

سید صمدضیائی گفت: سهمیه ابلاغی تامین کود شیمیایی امسال ۱۸۳هزار و۵۰۰ تن بوده که شامل کود‌های نیتروژنی، پتاسه و فسفاته است.

او افزود: حدود۱۲ درصد از سهمیه ابلاغی مربوط به کود‌های پتاسه است.

ضیائی با اشاره به تامین کود پتاسه در استان گفت: در هشت ماهه گذشته با پی گیری‌های انجام شده بیش از۱۱هزار و۸۰۰ تن کود پتاسه تامین شده است که از این میزان بیش از ۶ هزار و۵۱۹تن شامل کود کلرور پتاسیم از طریق یکی از کشور‌های حوزه اوراسیا بلاروس و بندر شمالی امیر آباد مازندران بصورت جامبو بک وارد این استان شده است.

او امسال را سال نهضت مصرف کود پتاسه عنوان کرد و گفت: امسال ثابت بودن قیمت کود شیمیایی و بارندگی به موقع شرایط کشت محصولات پائیزه و مصرف نهاده‌های کشاورزی را فراهم کرده و همین موضوع باعث شده است که تاکنون بیش از ۹ هزار و۶۸۴ تن کود پتاسه توزیع شود.

ضیایی ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸ هزار و۳۴۱ تن بوده، ۱۶ درصد افزایش داشته است.

او گفت: عنصر پتاسیم باعث حاصل خیزی خاک وافزایش عملکرد و کیفیت محصول می‌شود و یکی از راه‌های مقابله با تنش‌های سرما و خشکی است، بنابراین کشاورزان باید همزمان با مصرف کود‌های پایه ازته و فسفاته، کود پتاسه را براساس نتایج آزمون خاک مصرف کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد