hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ورود قیمت سکه به خاکریز جدید/ دلار و طلا صعودی شدند

ورود قیمت سکه به خاکریز جدید/ دلار و طلا صعودی شدند

اقتصادنیوز: در بازار امروز قیمت سکه امامی وارد کانال 29 میلیون تومان شد و قیمت دلار و طلا هم مسیر صعود را دنبال کردند.

به گزارش اقتصادنیوز، درحالی‌که تقریباً دو روز از آتش‌بس اسرائیل و حماس در نوار غزه می‌گذرد، بازار ارز تهران امروز شنبه ۴ آذرماه شاهد صعود قیمت دلار بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد اسکناس آمریکایی که در معاملات نقدی عصر پنجشنبه گذشته با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شده بود در پشت خط جمعه به ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان رسید و در بازار امروز تا نزدیک ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت.

از سوی دیگر، بازار ارز هرات امروز نوسان رفت و برگشتی را تجربه کرد. نرخ دلار هرات صبح امروز با ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان شروع به کار کرد اما در ادامه اندکی پایین آمد و نسبت به دو روز قبل رنج شد و بر روی ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان قرار گرفت. فارغ از بازار دلار، قیمت درهم امارات نیز امروز در مقایسه با دو روز قبل نوسان صعودی اندکی را تجربه کرد و از ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان به ۱۳ هزار و ۸۷۰ تومان رسید.

از نگاه دسته‌ای از معامله‌گران اگرچه در غزه آتش‌بس موقت برقرار شده اما سیگنال منفی تروئیکا درباره پرونده هسته‌ای ایران موردتوجه معامله‌گران قرار گرفته است. آن طور که در خبرها آمده فرانسه، آلمان و بریتانیا که سه قدرت اروپایی امضاکننده برجام به شمار می‌روند، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای نوشتند: «این غیرقابل‌قبول است که ایران در برابر اظهارات برخی کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با پس‌گرفتن مجوز بازرسان آژانس با تابعیت همان کشورها، دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند.» این سه کشور به مقام‌های تهران گفتند: «کار فنی مستقل آژانس نمی‌تواند مشمول تفسیر سیاسی ایران از دیدگاه‌های دیگر کشورهای عضو به این شکل باشد.»

فعالان بازار معتقدند اگر قیمت دلار امروز در بالای مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند با افزایش تا مقاومت بعدی یعنی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان رشد کند. اما اگر قیمت دلار در شکستن مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان ناکام باشد نرخ دوباره به کف ۵۰ هزار تومان خواهد رفت. البته معامله‌گران تصور می‌کنند هر چه به پایان سال نوی میلادی نزدیک شویم احتمال افزایش قیمت دلار نیز بیشتر می‌شود.

خیز سکه به سمت کانال 29 میلیون/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 4 آذر

فارغ از بازار دلار،  در بازار داخلی ایران قیمت طلای ۱۸ عیار امروز صعودی شد. گفتنی است بازار طلا در ایران امروز  با قیمت ۲ میلیون و 428 هزار و 700 تومان بازگشایی شد؛ اما ظهر امروز در لحظه نگارش این گزارش در حدود ۲ میلیون و 439 هزار و 800 تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز پنجشنبه نزدیک به 18 هزار تومان رشد کرده است.

همچنین ، سکه امامی در معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته تقریباً ۵۰ هزار تومان نزول کرد و بر روی ۲۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قرار گرفت. بااین‌حال در معاملات پشت‌خطی روز جمعه معامله‌گران مدعی بودند فلز گران‌بهای داخلی ۱۰۰ هزار تومان گران شده و به ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.شیب صعودی سکه در بازار امروز شدت گرفت و سکه امامی وارد کانال 29 میلیون تومان شد.

 
 

 

منبع: eghtesadnews-612072

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد