hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > چند اردوگاه به نقاهتگاه بیماران ترخیصی کرونا اختصاص می‌یابد؛ ورزشگاه امکانات بیمارستان را ندارد

چند اردوگاه به نقاهتگاه بیماران ترخیصی کرونا اختصاص می‌یابد؛ ورزشگاه امکانات بیمارستان را ندارد

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه هیچ بیمار مبتلا به کرونا در نقاهتگاه‌ها بستری نمی‌شود، گفت: نقاهتگاه‌ها تنها مختص به بیماران ترخیصی از بیمارستان‌ها است که شرایط قرنطینه شدن در منزل را ندارند.

عباس رضایی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران سی‌ و یکمین کشور دنیا بود که ویروس کرونا در آن شیوع یافت و این ویروس همچنان در حال شیوع در جهان است.

وی با بیان اینکه میزان کشندگی ویروس کرونا در مقایسه با آنفلوآنزا کمتر اما شدت شیوع آن بیشتر است، افزود: متأسفانه با وجود توصیه‌های گوناگون هنوز می‌بینیم که تردد در سطح شهر اصفهان برقرار است.

استاندار اصفهان ادامه داد: در چند روز اخیر شاهد رشد فزاینده در آمار مبتلایان به کرونا در استان اصفهان بودیم اما خوشبختانه نخستین استانی بودیم که کیت تشخیص کرونا را از تهران دریافت کردیم، در صورتی که تا پیش از آن چند روز طول می‌کشید تا نتایج تست‌ها از انستیتو پاستور تهران اعلام شود. به دلیل وجود کیت تشخیصی در استان و سازماندهی بهتر نسبت به روزهای اولیه، طبیعی است که تعداد نمونه‌های مثبت بیشتر و به‌روز شده است.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در کنترل بیماری کرونا گفت: از مردم درخواست می‌کنم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند چون همیشه برای کارهایی مانند خرید، قدم زدن و گشت و گذار در حاشیه زاینده‌رود وقت هست اما سلامت ممکن است همیشه نباشد و نباید سلامت خود و خانواده خود را به خطر بیندازیم.

رضایی با بیان اینکه نباید به برخی اخبار مسموم فضای مجازی اعتنا کرد، تصریح کرد: ستاد استانی مقابله با کرونا که ابتدا در قالب مدیریت بحران بود را در هشتم بهمن ماه تشکیل دادیم و این ستاد هر روز از ساعت 18:45 تا پاسی از شب جلسه دارد.

وی با اشاره به تصمیمات این ستاد بیان کرد: تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی در استان از جمله این تصمیمات بوده است که نخستین بخش از ماسک‌هایی که از پارچه مرغوب تهیه شده و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته از روز گذشته در فروشگاه‌های شهرداری عرضه شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به تهیه اپلیکیشن رهتاب برای نظارت بر توزیع ماسک و مواد بهداشتی اضافه کرد: دستگاه‌ تب‌سنج در فرودگاه اصفهان به‌کار گرفته شده است، یک دستگاه به زندان اختصاص یافته و فردا یک دستگاه دیگر به ساختمان دادگستری اصفهان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به تشکیل 7 کمیته در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: تا چند روز پیش اتوبوس‌های شهری یک نوبت در روز توسط شهرداری ضدعفونی می‌شد که از روز گذشته به 2 بار در روز رسیده و مترو نیز گاهی اوقات تا 3 بار در روز ضدعفونی می‌شود.

رضایی با بیان اینکه در نوروز 99 هیچ‌کدام از مهمانسراهای ادارات و زائرسراهای استان اجازه پذیرش مسافر ندارند، اظهار داشت: به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پیشنهاد دادیم در ایام نیمه شعبان یا عید فطر سال آینده تعطیلات در نظر گرفته شود.

وی درباره شایعه تجهیز ورزشگاه‌های اصفهان برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا افزود: چنین چیزی اصلاً مطرح نشده است چون ورزشگاه نمی‌تواند امکانات بیمارستان را داشته باشد. وزارت بهداشت پیشنهاد داده برای قرنطینه کردن افرادی که بهبود پیدا کرده‌ا‌ند و قرار است از بیمارستان مرخص شوند مکان‌هایی در نظر گرفته شود و افرادی هم که در منزل خود اتاق جداگانه‌ای برای قرنطینه شدن دارند نیاز نیست به این مکان‌ها بروند.

استاندار اصفهان ادامه داد: چند ورزشگاه تجهیز شده‌اند، اما نه برای بستری کردن بیماران بلکه برای این افراد و تا به حال نیز هیچ فردی به آنها منتقل نشده است. از طرف دیگر چند اردوگاه در نظر گرفته شده است و اگر ظرفیت آنها تکمیل شد از ورزشگاه‌ها نیز برای قرنطینه کردن افراد ترخیصی استفاده می‌شود.

وی شایعه انتقال بیماران مبتلا به کرونا از قم به اصفهان را کذب دانست و گفت: خادم همه مردم هستیم اما مسئولیت ما درباره مردم استان اصفهان است و مردم یقین داشته باشند امکانات قرنطینه و نقاهت به افراد همان شهر اختصاص می‌یابد.

رضایی اضافه کرد: مردم درباره بیماری کرونا حساس باشند اما نترسند. هرچه بترسیم و استرس داشته باشیم هورمون کورتیزول بیشتری در بدن ترشح می‌شود که به سرکوب سیستم ایمنی می‌انجامد، اما هرچه امید داشته باشیم، نترسیم و به خداوند توکل کنیم سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد