به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه یکم آذر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 2 هزار و 236 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 22 هزار و 390 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 2 هزار و 731 واحد در رقم 706 هزار و 275 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 112 واحدی به رقم 25 هزار و 112 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 920 واحد به سطح 127 هزار و 742 واحد رسید

سومین روز ورود سرمایه به بازار 

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سومین روز مثبت شد و 94میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.  

امروز نماد های وب بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 28 میلیارد تومان بود. پس از های‌وب، نمادهای کرومیت، کسرا، زفجر و غشصفا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای وسالت، خساپا، شپنا، تاصیکو و فملی تعلق داشت.

020901

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز نوری، شپنا و فارس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل وبملت، سدشت و تاپیکو از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فصبا، آریا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای سامان، ثپردیس و شجم بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد کترام بیشترین تراکنش را داشت و شستا و های وب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرومیت، فصبا و ثرود بیشترین تراکنش را داشتند.  

020901

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 142 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 91 میلیارد تومان بود که 11 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 28 میلیارد تومان رسید. 

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد نوری بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 206 میلیارد تومان بود. 

پس از نوری، فارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و کترام رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد کرومیت و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 304 میلیون و 152 هزار و 848 سهم در صدر قرار گرفته است. های وب در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وساخت تعلق داشت. دو نماد خساپا و خمهر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 59 نماد صف خرید داشتند و 43 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 23 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 219 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با نزول 19 درصدی به 291 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

020901