hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > انیمیشن «لئو»؛ شاهکاری شاد دربارۀ یک مارمولک خردمند!

انیمیشن «لئو»؛ شاهکاری شاد دربارۀ یک مارمولک خردمند!

این انیمیشن خوش‌ساخت با ترانه‌های گیرا و جذاب، داستان خلاقانه و شیوۀ متفاوت روایتش، یک اثر بسیار مفرح و شاد است که پرسش‌هایی جالب توجه دربارۀ معنای بلوغ و کهنسالی را نیز مطرح می‌کند.

فرادید| آخرین سال مدرسۀ ابتدایی چه شکلی است و چه حال و هوا و احساساتی دارد؟ فرض کنید جواب این سوال را بخواهیم از یک مارمولک بپرسیم! البته نه یک مارمولک عادی بلکه یکی از آن‌هایی که در اتاقک شیشه‌ای مخصوص خودش در گوشۀ یک کلاس در یک مدرسۀ ابتدایی زندگی می‌کند.

به گزارش فرادید؛ این همان چیزی است که در انیمیشن کمدی و موزیکال «لئو» می‌بینیم. داستان این فیلم دربارۀ مارمولک پیر 74 ساله به اسم لئو (با صداپیشگی آدام سندلر) است که همۀ عمرش را در گوشۀ یک کلاس ابتدایی به همراه یک لاک‌پشت گذرانده است.

3

اما وقتی لئو می‌فهمد که فقط یک سال از عمرش باقی مانده است تصمیم می‌گیرد نقشه‌ای برای فرار بریزد تا بتواند در این زمان باقی مانده، زندگی بیرون از اسارت را تجربه کند. اما این فرار در نهایت باعث وارد شدن او به حیطۀ مسائل و مشکلات شخصی بچه‌های کلاس می‌شود . . .

این فیلم در حال حاضر با امتیاز 7.2 از 10 در سایت Imdb و امتیازهای 74 درصد (منتقدان) و 91 درصد (مخاطبان) در سایت راتن‌تومیتوز، واکنش مثبت مخاطبان و منتقدان را به دنبال داشته است.

در اینجا گزیده‌ای از نظرات برخی منتقدان را دربارۀ این انیمیشن ملاحظه می‌کنید.

بنجامین لی از گاردین:

این انیمیشن جلوۀ بصری درخشان و بینش‌های غافلگیرکننده‌ای دارد و شخصیت اصلی آن هم بسیار گرم و دوست‌داشتنی است؛ این فیلم هم برای بچه‌مدرسه‌ای‌ها و هم برای بزرگترها دیدنی و رضایتبخش خواهد بود.

2

پیتر دبروج از ورایتی:

یک توازن درست بین لحظات عمیق و صمیمانه و لطیفه‌های هزل‌آمیز.

کوین ماهر از تایمز:

فیلمی شیرین و گاه هجوآمیز که شیوۀ مدرن فرزندپروری را به تمسخر می‌گیرد؛ شخصیت لئو هم در این فیلم درست مثل یک حکیم و خردمند امروزی است که به شکلی عالی با لاک‌پشت بذله‌گوی همراهش جفت می‌شود.

جنیفر گرین از کامِن‌سنس مدیا:

این فیلم پیام‌های مهمی برای کودکان دارد و همچنین به بزرگترها یادآوری می‌کند که بچه‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند اضطراب‌ها و نگرانی‌های آن‌ها را درک کنند، نیازمند استقلال و حمایت بیشتری هستند.

اریک ماسوتو از کولایدر:

این فیلم توازنی عالی بین کمدی، شخصیت‌پردازی و موسیقی برقرار کرده است.

منبع: faradeed-162852

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد