hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اگر اصلاح‌طلبان بیشتری به ویژه چهره‌ها در انتخابات شرکت می‌کردند به صواب نزدیک‌تر بودند/ گروهی از اصلا‌ح‌طلبان معتقدند باید هزینه برگزاری انتخابات غیراستاندارد را بالا برد

اگر اصلاح‌طلبان بیشتری به ویژه چهره‌ها در انتخابات شرکت می‌کردند به صواب نزدیک‌تر بودند/ گروهی از اصلا‌ح‌طلبان معتقدند باید هزینه برگزاری انتخابات غیراستاندارد را بالا برد

علی باقری گفت: امروز هم تصور می‌کنم اگر تعداد بیشتری از اصلاح‌طلبان خصوصا از چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت می‌کردند به صواب نزدیک‌تر بود.

مهدی بیک اوغلی- علی باقری در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد درباره عملکرد هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم توضیح داده است. 

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  •  فعالیت سیاسی هیچ طیفی نباید معطوف انتخابات به تنهایی باشد.
  • اصلاح طلبان چاره ای جز این ندارند که پای بفشارند بر ضرورت برگزاری یک انتخابات استاندارد که می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات امروز کشور باشد.
  • من فکر می‌کنم جامعه محوری یعنی به دنبال مطالبات اقشار مختلف جامعه رفتن و در آن جهت گام برداشتن.
  • امروز هم تصور می‌کنم اگر تعداد بیشتری از اصلاح‌طلبان خصوصا از چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت می‌کردند به صواب نزدیک‌تر بود.
  • در اردوگاه اصلاح‌طلبی دو نگاه کلی وجود داشت؛ یک نگاه این بود که رفتار حاکمیت در برگزاری انتخابات در گذشته سنجیده شده، بنابراین دیگر امیدی به انتخابات نیست و باید اساسا از ورود به عرصه انتخابات استنکاف ورزید.
  • دیدگاه دومی هم وجود داشت که هرچند در مقدمات اشتراکاتی با جریان نخست داراست ، اما معتقد بود باید هزینه برگزاری انتخابات غیراستاندارد را در کشور بالا برد.
  • رهبری از ابتدای سال جاری، 4ویژگی را برای برگزاری انتخاباتی مطلوب مطرح کردند که 2گزاره از این 4گزاره، رقابتی بودن و مشارکتی بودن در انتخابات است.
  • آنچه در مرحله رسیدگی به صلاحیت رخ داد و براساس آمار رسمی وزارت کشور   28درصد از نامزدها ردصلاحیت شده اند، اتفاق بی‌سابقه ای است.

منبع: etemadonline-641770

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد