hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > معادن علت آلودگی شیراز/تعطیلی کارخانه آسفالت

معادن علت آلودگی شیراز/تعطیلی کارخانه آسفالت

به گفته کارشناسان محیط زیست، فعالیت معادن غرب شیراز یکی از کانون های ایجاد گردوغبار و علت آلودگی هوای این کلان شهر است که اثرات آن می تواند بر زیست بوم شهر شیراز تاثیرات سویی ایجاد کند.

با هدف کنترل آلودگی و گردوغبار ناشی از فعالیت معادن غرب شیراز پیرو مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای این کلانشهر، رصد و پایش شبانه روزی این واحدها در دستور کار اداره محیط زیست شهرستان قرار گرفته است.

تعیین محدوده ساعت کاری، پایش دائم و مداوم شبانه روزی، تاکید بر رعایت الزام های محیط زیستی از سوی واحدها از مهمترین اقدامات دراین حوزه است.

کامران اسلاملو رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز در این زمینه بر لزوم حفظ هوای پاک کلان شهر شیراز تاکید کرد و با بیان اینکه شیراز اکنون تنها کلان شهری است که کمترین هوای ناسالم را داشته، افزود: با هر واحد صنعتی که بخواهد سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد برخورد خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز از تعطیلی یک واحد کارخانه آسفالت که علی رغم تذکر های کتبی همچنان آلودگی ایجاد می کرد، خبر داد.

اسلاملو اضافه کرد: در گشت و پایش محیط زیستی کارشناسان این اداره در محدوده تحت مدیریت، یک واحد تولید آسفالت که به صورت آلاینده در حال فعالیت بود شناسایی و ضمن ابلاغ تذکر لازم و توقف فعالیت، نسبت به تعطيلي واحد مورد نظر اقدام شد.

رییس محیط زیست شهرستان شیراز گفت: باتوجه به ورود به فصول سرد سال و پدیده وارونگی هوا و افزایش آلایندگی و ذرات گرد و غبار، منطقه معادن این شهرستان به طور ویژه تحت نظارت و پایش کارشناسان این اداره قرار دارد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد