hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > معرفی بلیچینگ؛ جادوی سفیدکردن دندان مثل برف!

معرفی بلیچینگ؛ جادوی سفیدکردن دندان مثل برف!

آیا از رنگ زرد و کدر دندان‌هایتان خسته شده‌اید؟ آیا می‌خواهید که دندان‌هایی چون برف داشته باشید؟ اکنون می‌توانید به راحتی به آرزوی خود برسید. بلیچینگ دندان یکی از موثرترین و سریع‌ترین روش‌های کلینیکی برای سفیدکردن دندان‌ها است. در ادامه این مطلب به معرفی بلیچینگ؛ جادوی سفیدکردن دندان مثل برف می‌پردازیم!

چرا دندان‌ها زرد می‌شوند؟

 

قبل از معرفی بلیچینگ دندان، بد نیست علل مختلف زردی دندان‌ها را با هم مرور کنیم. دندان‌های هر فرد بسته به ژنتیک، شرایط زندگی و رژیم غذایی طیف رنگی و سفیدی متفاوتی دارد. به طور معمول دندان‌ها به دلایل زیر زرد شده و تغییر رنگ می‌دهند:

  1. افزایش سن و پیری
  2. استفاده نکردن از مسواک
  3. استفاده نکردن از نخ دندان
  4. مصرف زیاد مشروبات الکلی
  5. مصرف زیاد نوشابه، قهوه، چای و ...
  6. پوسیدگی و آبسه دندان
  7. مصرف برخی داروها به خصوص آنتی بیوتیک‌ها
  8. ابتلا به برخی از بیماری‌ها
  9. شرایط ژنتیکی
  10. مصرف زیاد سیگار
  11. مینای ضعیف دندان

ممکن است تنها یک دلیل یا مجموعه‌ای از آن‌ها را داشته باشید. اگر فکر می‌کنید دندان‌هایتان زرد و کدر شده‌اند، می‌توانید در مرحله اول با روش‌هایی چون جرم گیری دندان این مشکل را حل کنید. اما اگر تغییر رنگ دندان‌هایتان شدید است، استفاده از درمان‌های کامپوزیت دندان، لمینت دندان یا بلیچینگ دندان را توصیه می‌کنیم.

کامپوزیت دندان

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یکی از سریع‌ترین راه‌های سفیدکردن دندان‌ها است که به دو روش office bleaching و Home bleaching انجام می‌شود. در این روش با استفاده از مواد سفیدکننده نظیر هیدروژن پراکساید، لکه‌های دندانی به طور موثری کاهش یافته و از بین می‌روند. این مواد می‌توانند به مینا و عاج دندان نفوذ کرده و باعث از بین رفتن رنگدانه‌های موجود در آن‌ها می‌شوند. در بلیچینگ دندان، دندان‌ها 12 تا 14 درجه سفیدتر و روشن‌تر می‌شوند. دقت کنید که بلیچینگ دندان تنها روی دندان‌های طبیعی انجام می‌شود و نمی‌توان از آن برای سفیدکردن ترمیم‌های دندانی چون کامپوزیت و لمینت دندان استفاده کرد.

انواع روش‌های بلیچینگ دندان

همان طور که گفتیم، بلیچینگ دندان به دو روش هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ انجام می‌شود. دقت کنید که هوم بلیچینگ به معنی عدم نیاز به مراجعه به دندانپزشکی نیست. در این روش هم شما باید به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک پس از بررسی دندان‌ها، با درنظرگرفتن شدت تغییر رنگ و میزان سفیدی مدنظر بلچینگ دندان با غلظت مناسب را برای شما تجویز می کند و مابقی مراحل را باید در خانه انجام دهید. نتایج سفیدی دندان‌ها در روش هوم بلیچینگ بعد از گذشت 1 تا 2 هفته قابل مشاهده هستند.

در روش آفیس بلیچینگ، سفیدکردن دندان‌ها در کلینیک دندانپزشکی و توسط دندانپزشک انجام می‌شود. غلظت مواد سفیدکننده در روش آفیس بلیچینگ بسیار بیشتر از روش هوم بلیچینگ بوده و میزان سفیدی دندان‌ها هم بیشتر است. آفیس بلیچینگ تنها در یک جلسه انجام شده و نتایج را می‌توانید بلافاصله بعد از درمان ببینید.

بلیچینگ دندان در خانه یا کلینیک دندانپزشکی؟

ممکن است میزان زردی و تغییر رنگ دندان‌های شما زیاد شدید نباشد و دندانپزشک تنها هوم بلیچینگ با غلظت پایین را به شما توصیه کند. اما اگر دندان‌هایتان به شدت زرد و تیره باشند، روش آفیس بلیچینگ با غلظت‌های بالا به شما توصیه می‌شود. همچنین در انتخاب روش بلیچینگ دندان، انتظارات شما هم دخیل است. این یعنی اگر بخواهید بدون فوت وقت و خیلی سریع دندان‌هایتان را سفید کنید، آفیس بلیچینگ انجام می‌شود. اما اگر عجله نداشته باشید، می‌توانید از روش هوم بلیچینگ که ارزان‌تر هم بوده استفاده کنید.

مزایای بلیچینگ دندان چیست؟

از مزایای مهم بلیچینگ دندان می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ارزان و مقرون به صرفه
  • غیرتهاجمی و بدون درد و خونریزی
  • موثر و کاربردی
  • ماندگاری قابل قبول سفیدی دندان‌ها
  • مشاهده سریع نتایج سفیدی دندان بلافاصله بعد از درمان
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بدون نیاز به تراشیدن و تغییر ساختار مینای دندان

طول عمر بلیچینگ دندان چقدر است؟

طول عمر بلیچینگ دندان بسته به روش انجام آن متفاوت است. سفیدی دندان‌ها در روش هوم بلیچینگ، 6 ماه تا 2 سال دوام دارد. این در حالی است که نتایج آفیس بلیچینگ بیشتر از این زمان هم می‌توانند عمر کنند. نکته مهمی که در رابطه با طول عمر بلیچینگ دندان به آن توجه کنید، رعایت دقیق مراقبت‌های بعد از درمان است.

هر چه که این مراقبت‌ها را جدی‌تر بگیرید، دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان‌ها بیشتر خواهد بود. علاوه بر این لازم است بلیچینگ دندان‌ها را سالی یک بار تمدید کنید. این کار باعث ماندگاری هر چه بیشتر نتایج درمان خواهد شد. بلیچینگ دندان روشی ارزان، ساده و موثر برای رفع زردی و کدری دندان‌ها است که می‌تواند رنگ دندان‌ها را 12 درجه و بیشتر، روشن کند!

هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

هزینه بلیچینگ دندان در مقایسه با دیگر روش‌های سفیدکردن دندان ارزان تر است! هزینه نهایی بلیچینگ دندان بسته به برند بلیچینگ و روش انجام آن متفاوت است. به طور کلی بلیچینگ دندان در خانه ارزان‌تر از بلیچینگ دندان در کلینیک دندانپزشکی است. برندهای وایت اسمایل و بوست، از بهترین برندهای بلیچینگ دندان هستند که قیمت بالاتری هم دارند. توصیه می‌کنیم برای بلیچینگ دندان به کلینیک‌هایی مراجعه کنید که از برندهای مشهور استفاده می‌کنند. هزینه بلیچینگ دندان با این برندها اگر چه بیشتر خواهد شد، اما سفیدی دندان‌ها ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

بلیچینگ دندان

مراقبت‌های بعد از بلیچینگ دندان

برای اینکه مدت بیشتری از نتایج بلیچینگ دندان‌های خود لذت ببرید، باید مراقبت‌های بعد از بلیچینگ دندان را به دقت رعایت کنید. مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از بلیچینگ دندان عبارتند از:

  1. استفاده منظم و روزانه از مسواک
  2. استفاده از خمیردندان سفیدکننده 1 بار در هفته
  3. قطع مصرف الکل و نوشیدنی‌های الکلی
  4. ترک سیگار و قلیان
  5. کاهش و یا قطع مصرف خوراکی و نوشیدنی‌های رنگی چون قهوه، چای، نوشابه، آبمیوه و ... (اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، از نی برای نوشیدن استفاده کنید. همچنین شستن دندان‌ها بلافاصله بعد از مصرف این نوشیدنی‌ها می‌تواند از تغییر رنگ مجدد دندان‌ها جلوگیری کند)

کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری

کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری، از مجهزترین و مدرن‌ترین کلینیک‌های دندانپزشکی در تهران است. در این کلینیک درمان‌های مختلف از جمله ایمپلنت دیجیتال، لمینت دندان و بلیچینگ دندان با بهترین مواد و متریال ارائه می‌شوند. برای دریافت نوبت مشاوره و آشنایی بیشتر با خدمات کلینیک دندانپزشکی دکتر نصیری به آدرس dr-nassiriclinic.com مراجعه کنید.

 

منبع: sharghdaily-906401

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد