hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اسدی: شیراز شهری با ویژگی‌های چندگانه است

جشنواره انار و خرمالوی قصردشت شیراز

اسدی: شیراز شهری با ویژگی‌های چندگانه است

نخستین جشنواره انار و خرمالو قصردشت شیراز در راستای نقش و اهمیت باغات قصردشت در مدیریت و محیط زیست شهری و معرفی این گنجینه گرانبها به مخاطبان آغاز کرده است و تا پنجم آذر ماه در  محل بوستان شهید رجایی ادامه دارد.


شهردار شیراز در آیین افتتاح جشنواره انار و خرمالو قصردشت، گفت: در سطح دنیا، ایران کشوری شناخته شده است اما کلان‌شهری همچون شیراز به دلیل ویژگی‌های متفاوت آن به ویژه باغات قصردشت شهرت بسیار زیادی دارد.

محمدحسن اسدی افزود: طی چهل سال گذشته مساحت باغات قصردشت، قریب به ۳ هزار هکتار بوده است، امروز به یک هزار هکتار تقلیل یافته است و این در حالی است که هنوز این تفکر وجود دارد که برخی باغات سیاه‌درخت هستند و باید درختان آن قطع شود، اما این تفکر صحیح نیست و با توجه به اینکه محصول این درختان انار، خرمالو و آلو است، باید حفظ و گسترش آن صورت گیرد. 

او با تأکید بر این موضوع که برای باغداران باید اقدام لازم انجام شود تا صرفه اقتصادی برای آنها ایجاد شود، گفت: کمک به باغداران به نوعی سرمایه‌گذاری است و هر اقدامی که در خصوص ترویج  باغات صورت گیرد که به سودآوری منجر شود، به اقتصادی کردن باغات کمک خواهد کرد. 

شهردار شیراز با اشاره به اینکه باغات قصردشت و درختان خرمالو و انار آنها میراث گرانبهای چند ساله این کلان‌شهر هستند، از برگزاری جشنواره گل انار در هفته شیراز در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اسدی اضافه کرد: در حال حاضر جشنواره خرمالو و انار در مقطع شهری در حال برگزاری است و تلاش خواهیم کرد این جشنواره در سال ۱۴۰۳ در سطح ملی برگزار شود.  

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره می‌توان خرمالو و انار را به عنوان یک نشانه مخصوص شهر شیراز معرفی کرد.

او ادامه داد: حمایت همه‌جانبه و بی‌چون و چرا از باغداران مهمترین موضوعی است که در برگزاری این جشنواره باید آن را مدنظر داشت.

اسدی همچنین افزود: ساخت‌وساز، بسته شدن راه آب‌ها و خشک شدن قنات‌ها موضوعات پر تکراری است که باغداران قصردشت آن را مطرح می‌کنند و از مجموعه مدیریت شهری تسهیل برای ایجاد مسیر دسترسی مناسب را در خواست دارند.

او با بیان اینکه باید از باغدار حمایت همه جانبه بشود گفت: باغداری کار بسیار سخت و پر هزینه‌ای است، پس باید باغات را به سودآوری رساند و بتوانیم مشکلات باغداران را به حداقل برسانیم.

شهردار شیراز با اشاره به علاقه مردم شیراز به فضای سبز و باغات قصردشت از اجرای ۲ پروژه نوید داد و گفت: پروژه‌های پل زندگی و دهکده گردشگری از جمله طرح‌های اجرایی است.

انتهای پیام

انتهای پیام


انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد