hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > بیش از ۳۰ استان کشور با حضور ۳۵۰ هنرمند در شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین گرگان

بیش از ۳۰ استان کشور با حضور ۳۵۰ هنرمند در شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین گرگان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان‌ گفت: شانزدهمین دوره جشنواره ملی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از امروز دوشنبه ۲۹ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان در گرگان آغاز می‌شود و تا ۳ آذر به مدت پنج روز ادامه دارد.

محمدجواد ساوری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام، به مدت پنج روز  و با حضور ۳۵۰ هنرمند از قومیت ها و ملیت های مختلف اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان‌ گفت: در این مراسم بیش از ۳۰ استان کشور با حضور ۳۵۰ هنرمند به نمایش آداب و رسوم اقوام خود خواهند پرداخت.

وی افزود: در این جشنواره 27 سیاه چادر برپا خواهد شد و ۲۵ غرفه هم به عرضه صنایع دستی خود می‌پردازند؛ همچنین هشت مزرعه گردشگری با شرکت هنرمندان فعالیت خواهند کرد و همچنین ۷۷ غرفه، سوغات استان‌ خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ساوری ادامه داد: در این جشنواره صنایع دستی، سوغات و غذا‌های سنتی همه اقوام و استان‌های کشور و همچنین هنرمندان کشورهای همسایه از جمله کشور‌های افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان، در غرفه‌های صنایع دستی خارجی مستقر خواهند شد و به معرفی آداب‌ و رسوم و فرهنگ خود خواهند پرداخت که در ۲۵۰ غرفه مختلف، عرضه می‌شود و حدود یکصد غرفه در اختیار استان گلستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان‌ عنوان کرد: در کنار سایر گروه های موسیقی از خوانندگان مطرح کشور دعوت شده تا هر شب برنامه ای اجرا کنند.

ساوری افزود: ایجاد شور و نشاط اجتماعی خواست دولت و نیاز مردم است و معرفی گلستان به سبب داشتن پتانسیل و ظرفیت‌های بی بدیل  از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با بیان اینکه روستائیان، کنشگران اصلی جشنواره اقوام هستند، اضافه کرد: در این دوره، حضور فعال گروه‌های سیاه چادر، مزارع گردشگری و بخش روستایی و عشایری را نیز خواهیم داشت.

ساوری گفت: برگزاری بخش‌های علمی و پژوهشی و نشست‌های تحقیقاتی با محوریت جزیره آشوراده، دیوار تاریخی گرگان و بافت تاریخی هم در این جشنواره، برنامه ریزی شده است.

وی افزود: از سفرای کشور‌های همسایه نیز برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.

ساوری خاطرنشان کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تقویت و نمایش وفاق ملی، حمایت از هنرمندان این حوزه و معرفی ظرفیت‌های استان گلستان از اهداف اصلی برگزاری این جشنوراه است.

وی اضافه کرد: علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این جشنواره دیدن کنند.

گفتنی است این جشنواره با شعار حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و با حضور خانواده شهید سردار حاج‌ قاسم سلیمانی از  ۲۹ آبان تا سوم آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان برگزار خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد