به گزارش اکوایران، مدتی است بازار نهاده‌های دام به گفته فعالان این حوزه بهم خورده است به طوری که برخی اقلام از جمله سویا در بازار حتی با نرخ بالای 19 هزار و 48 تومان هم پیدا نمی‌شود. البته علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته خبر داد محموله‌های نهاده های دام در راه است. به گفته پیمان پاک اخیرا  ۴ کشتی کنجاله خشک در بنادر  تخلیه شده است.

او افزود: با برنامه‌ریزی برای افزایش واردات پیش‌بینی می‌شود که طی ۳ تا ۴ هفته آتی محموله های دیگری عرضه شود.

به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، پشتیبانی امور دام ۲ میلیون تن نهاده برای توزیع تا پایان سال خریداری کرده است. همچنین برای دیگر شرکت ها تامین ارز و تهاتر از طریق همکاری وزارت نفت با بانک ادامه دارد. 

سالانه حدود 90 کشتی نهاده تقریبا 200 هزارتنی نهاده دامی برای تامین نیاز دامداران وارد کشور می شود، چهارشنبه هفته گذشته در همایش « تامین خوراک دام» که در بوستان گفت وگو برگزار شد، به نقل از فارس،  مدیر اجرایی این همایش از واردات سالانه 18 میلیون تن نهاده دامی به کشور خبر داد محموله‌های وارداتی شامل 9 میلیون تن ذرت، 4 میلیون تن جو و 4.8 میلیون تن دانه روغنی سویا است.

به گفته کارشناسان 75 درصد نیاز نهاده دامی از محل واردات تامین می شود و تامین به موقع نهاده دامی عاملی برای ثبات قیمت در بازار خواهد شد.