به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه بیست و هفتم آبان ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 10 هزار و 316 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 28 هزار و 566 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 221 واحد در رقم 701 هزار و 913 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 29 واحدی به رقم 24 هزار و 947 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 51 واحد به سطح 126 هزار و 251 واحد رسید. 

امروز 428 نماد معاملاتی معادل 60 درصد نمادهای بازار قرمزپوش بودند.  

سامان؛ در صدر معاملات بورس تهران

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 15 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 20 میلیارد تومان بود. پس از خساپا، نمادهای فملی، شپنا، وتجارت و خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای سامان، ثفارس، فزر، پکویر و ثپردیس تعلق داشت.

نماد بانک سامان علاوه بر بیشترین ورود پول، بیشترین ارزش و حجم معاملات بازار را نیز به خود اختصاص داد. 

در معاملات امروز نماد سامان بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 115 میلیارد تومان بود. 

پس از سامان، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثفارس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد حفاری و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام سامان با تعداد 349 میلیون و 440 هزار و 561 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد وبصادر و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

020827

نمادهای شاخص‌ساز بازار سهام

امروز فولاد، فارس و وبملت نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل خودرو، خساپا و وبانک از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فغدیر، تجلی و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، هرمز و بگیلان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و حفاری در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز سامان، ثپردیس و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 7 هزار و 643 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 73 میلیارد تومان بود که یک درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 567 میلیارد تومان رسید. 

020827

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 61 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 45 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 257 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 11 درصدی به 313 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

020827