hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ظرفیت‌های پنهان صنعت سنگ در نمایشگاه اصفهان ( یکم تا چهارم آذر 1402)

ظرفیت‌های پنهان صنعت سنگ در نمایشگاه اصفهان ( یکم تا چهارم آذر 1402)

اصفهان همواره به عنوان یکی از اصیل‌ترین و مهم‌ترین مراکز تولید و فرآوری سنگ در کشور شناخته شده است. نمایشگاه سنگ این استان از اهمیت ملی و بین‌المللی برخوردار است و همواره مورد استقبال تولیدکنندگان و تجار داخلی و خارجی قرار گرفته است. نمایشگاه بین‌المللی اصفهان از یکم لغایت چهارم آذرماه میزبان «هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن، ماشین‌آلات و صنایع وابسته» خواهد بود.


ایران در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های‌ سنگ‌های تزیینی و نما در سراسر جهان است. با وجود چنین ظرفیتی هنوز نتوانسته‌ایم سهم مناسبی در تجارت جهانی سنگ پیدا کنیم. این در حالی است که ذخایر غنی و مرغوب سنگ ایران، زمینه لازم برای داشتن‌ جایگاه مناسب در بازار جهانی سنگ را در دسترس قرار داده است. بین‌المللی سازی در صنعت سنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که صنعت سنگ کشور همچون صنایع دیگر دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی است و توجه و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند به تنوع صادراتی ایران کمک چشمگیری کند و نمایشگاه به یقین ابزار مهمی در مسیر بین‌المللی سازی است.

در این میان اصفهان همواره به عنوان یکی از اصیل‌ترین و مهم‌ترین مراکز تولید و فرآوری سنگ در کشور شناخته شده است. نمایشگاه سنگ این استان از اهمیت ملی و بین‌المللی برخوردار است و همواره مورد استقبال تولیدکنندگان و تجار داخلی و خارجی قرار گرفته است. نمایشگاه بین‌المللی اصفهان از یکم لغایت چهارم آذرماه میزبان «هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن، ماشین‌آلات و صنایع وابسته» خواهد بود. در این نمایشگاه که بیش از 130 شرکت حضور خواهند داشت، شرکت‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان، البرز، قم، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اراک، لرستان و اردبيل صاحب غرفه هستند و همچنین نمایندگان شرکت‌های خارجی از کشورهای ترکیه، پرتغال، کره‌جنوبی و پاویون کشورهای چین و ایتالیا نیز حاضر خواهند بود.

هجدهمین نمایشگاه سنگ اصفهان در حالی برگزار خواهد شد که طیف وسیعی از فعالین مرتبط با صنعت سنگ در آن مشارکت می‌کنند. معدن داران با ارائه متنوع سنگ های کوپ، کارخانجات سنگ های ساختمانی، ماشين آلات استخراج، ماشين آلات فرآوری سنگ، ابزار و تجهيزات تخصصی معادن و کارخانجات سنگ در این نمایشگاه به ارائه خدمات و دستاوردهای خود خواهند پرداخت.

شرکت «رستاک پادویژن» به عنوان مجری این نمایشگاه قرارداد همکاری را با شرکت «سنگ‌یاب» منعقد کرده است که در قالب آن نمایشگاه هجدهم رویکرد متفاوت‌تری را نسبت به دوره‌های پیشین دنبال خواهد کرد. برگزاری دوره‌های آموزشی، ایونت‌های معماری با حضور معماران و سازندگان استان اصفهان بخشی از اهدافی است که این تفاهم‌نامه همکاری دنبال می‌کند و امید می‌رود که به هم‌افزایی بیشتر فعالین صنایع وابسته به سنگ منجر شود.

همچنین شناخت دقیق زنجیره ارزش و زنجیره تامین و تلاش و برنامه‌ریزی در جهت بهبود و ارتقاء کارائی و اثربخشی از اهداف دیگری است که برگزارکنندگان این نمایشگاه دنبال می‌کنند. بازدید شخصیت‌های شناخته شده و مسئولین تراز اول استانی و کشوری فرصت دیگری است که مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه می‌توانند در قالب آن به طرح چالش‌ها و انتظارات خود بپردازند و به عنوان بخشی از فرایندهای سیاست‌گذاری در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد