hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بهبودی کامل ۱۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی

بهبودی کامل ۱۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از بهبودی کامل ۱۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی و منفی بودن نتایج تست‌های تشخیصی کرونا در این بیماران خبر داد.

سید محمد جمالیان عصر سه شنبه در حاشیه بازدید استاندار مرکزی از بیمارستان خوانساری اراک اظهار داشت: پیش از ورود این ویروس به استان جلسات مختلفی برگزار و آموزش‌های لازم به مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن عمومی از قبیل خوابگاه‌ها و پادگان‌های نظامی داده شده است.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت استان تجهیز استان به امکانات تشخیصی ویروس کرونا بود و به همین دلیل به محض مشاهده اولین مورد مشکوک نتایج آزمایشگاه دریافت اقدامات لازم نسبت به قرنطینه کردن و درمان فرد انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استراتژی دانشگاه علوم پزشکی اراک برای مهار کرونا پیشگیری و کنترل سرعت انتشار این ویروس بود به طوری که ورودی مراکز درمانی نسبت به خروجی افزایش پیدا نکند که در این راستا به همت مسئولین ارشد استانی خواسته‌های دانشگاه در خصوص تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و… انجام شد و سریع‌تر از کشور اقدامات انجام لازم و نتایج آن تا کنون رضایت بخش است.

جمالیان افزود: در راستای ارائه مطالب آموزشی پمفلت ها و بروشورهایی برای مردم تهیه شد و پویش «نه به دست دادن» پیش از شیوع این ویروس و پویش «ماندن در خانه» پس از شیوع راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: تا امروز آمار مبتلایان به این ویروس در استان ۹۷ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شهرستان‌های ساوه و دلیجان با مشکلات جدی ناشی از ابتلاء به این ویروس مواجه هستیم که برای رفع آن تمهیدات خوبی اندیشیده شده است.

جمالیان تاکید کرد: پویشی در بین کارخانجات شهرستان دلیجان مبنی بر تعطیلی و عدم حضور کارمندان و کارگران از استان‌های همجوار راه اندازی شده است که باعث می‌شود کنترل ویروس را در این شهرستان تا پایان هفته داشته باشیم.

وی بیان داشت: امروز ۱۵ مورد بهبودی کامل بیماران مبتلا به کرونا در استان داشتیم که نتایج تست‌های تشخیصی آن‌ها منفی شده است و تعداد فوتی‌ها نیز ۹ مورد بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد