hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > باند قاچاق واکسن "گارداسیل" در شیراز منهدم شد

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

باند قاچاق واکسن "گارداسیل" در شیراز منهدم شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با شناسایی اعضا، یک باند قاچاق واکسن"گارداسیل" در این کلانشهر، منهدم شد.

دکتر «محمدجواد راعی» گفت: پس از بررسی ‌ها و پیگیری ‌های متعدد، مشخص شد یک تیم سازمان یافته که در زمینه تبلیغ و فروش غیرمجاز «واکسن گارداسیل» در سطح شهر و فضای مجازی فعالیت داشت، با همکاری کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه و سربازان گمنام حضرت امام زمان(عج)، شناسایی و منهدم شد.

به گزارش رویدادایران به نقل از علوم پزشکی یشراز، راعی با بیان اینکه واکسن گارداسیل تنها در داروخانه ‌های منتخب دانشگاه عرضه می شود، افزود: کارشناسان این معاونت پس از دریافت اطلاع از فروش غیرمجاز این واکسن در استان، با اقدامات گسترده و میدانی و با دریافت مجوز حکم بازرسی از دستگاه قضایی، تعدادی واکسن گارداسیل به ارزش بیش از 16 میلیارد ریال کشف کردند.

دکتر راعی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده و اظهارات متهمان، این گروه دست کم به مدت یک سال گذشته به این کار مشغول بوده‌اند و تعداد زیادی واکسن گارداسیل را به صورت غیر‌قانونی و قاچاق به فروش رسانده‌ اند که در این خصوص تا امروز 6 متهم به دادگاه معرفی شدند.

او با اشاره به اینکه این واکسن باید به صورت یخچالی و رعایت زنجیره سرد نگهداری و عرضه شود، از هموطنان خواست هر گونه دارو و واکسن را از داروخانه های معتبر تهیه کنند و فریب تبلیغات افراد سودجو را نخورند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، شماره تلفن 190 را برای ارائه اینگونه موارد به آن دانشگاه اعلام و از مردم تقاضا کرد که مسائل مهم مرتبط با سلامت را حتما در تماس با این شماره تلفن مطرح کنند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد