hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

‌‌به گزارش ایسنا، جلسات هفتگی هیئت دولت، روز گذشته نیز طبق روال همیشگی به ریاست سید‌ابراهیم رئیسی برگزار شد. پس از جلسه هیئت دولت، برخی اعضای کابینه با حضور در حیاط دولت به جمع خبرنگاران آمده و به سؤالات‌ آنها پاسخ دادند.

‌‌به گزارش ایسنا، جلسات هفتگی هیئت دولت، روز گذشته نیز طبق روال همیشگی به ریاست سید‌ابراهیم رئیسی برگزار شد. پس از جلسه هیئت دولت، برخی اعضای کابینه با حضور در حیاط دولت به جمع خبرنگاران آمده و به سؤالات‌ آنها پاسخ دادند.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در جمع خبرنگاران از دستور رئیس‌جمهور به وزیر صمت برای آزادسازی و رفع موانع ورود شناورهای تفریحی به کشور خبر داد و گفت: از قول رئیس‌جمهور به وزارت صمت دستور دادند تا مانعی برای این کار وجود نداشته باشد و تأیید کنند. او افزود: همین الان سرمایه‌گذارانی هستند که در حوزه گردشگری دریایی قصد فعالیت دارند و قراردادهایی برای ورود شناورهای تفریحی بسته‌اند که در کشور ما خیلی محدودیت داشته و کمبود آن به چشم می‌خورد.

آخرین وضعیت تنظیم بودجه ۱۴۰۳ در دولت

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت نیز در حاشیه هیئت دولت از نهایی‌شدن سند بودجه ۱۴۰۳ در دو جلسه آتی دولت خبر داد و گفت: ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه هیئت دولت انجام شد و در جلسات فوق‌العاده‌ای که گذاشته شده است، تقریبا دور اول بررسی اولیه متون پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه به پایان رسید. در این دور پیشنهادات و اصلاحات بررسی می‌شود و بنا شد موارد اصلاحی یا الحاقی در کارگروهی که هیئت وزیران مشخص کرده است، مورد بررسی نهایی قرار بگیرد. پیش‌بینی این است که در یکی دو جلسه آینده هیئت وزیران، سند بودجه ۱۴۰۳ نهایی شود تا در صورت نهایی‌شدن برنامه هفتم توسعه در مجلس، بودجه با این برنامه هم تطبیق پیدا کند و سپس به مجلس ارسال شود.

صداوسیما ۲۰۰ کانال انتخاباتی راه‌اندازی می‌کند

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما نیز در جمع خبرنگاران خبر داد که با هماهنگی دستگاه‌های مسئول به‌ویژه وزارت کشور و شورای نگهبان در این انتخابات برای اولین‌بار صداوسیما حداقل ۲۰۰ کانال تلویزیونی مختص حوزه‌های انتخابیه را راه‌اندازی می‌کند.

او ادامه داد: در این طرح قرار است کاندیداها علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های دیگر تبلیغاتی از آنتن صداوسیما هم استفاده کنند. این کانال‌ها در مدت هفت روز تبلیغات انتخابات مجلس فعال خواهند شد که امیدواریم گام مثبتی برای تقویت مشارکت مردم در انتخابات باشد.

اوجی شایعه استعفای خود را  تکذیب کرد

جواد اوجی، وزیر نفت نیز در حاشیه هیئت دولت شایعات مربوط به اختلاف با دولت و استعفای خود را تکذیب و تأکید کرد که اختلافی بین من و وزارت نفت و دولت نیست و مسائل مطرح‌شده شایعه است. باید از رئیس‌جمهور تشکر کرد که نگاه پشتیبانی به وزارت نفت دارند.

واکنش رئیس سازمان محیط زیست نسبت به آلودگی هوا

علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست نیز با اشاره به آلودگی هوای تهران بیان کرد: بنده در هیئت دولت مطرح کردم، سازمان محیط زیست هر‌ آنچه را در توان داشته انجام داده است. گروه‌های گشت ما شبانه صنایع را در شهر تهران و کلان‌شهرها پایش می‌کنند. پلمب می‌کنیم و وظیفه خود را انجام می‌دهیم. باید دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه وزارت صمت، نفت و نیرو تکالیف قانونی خود را برای کنترل آلودگی هوا انجام دهند. تاکنون روند در دولت نیز مثبت بود.

هشدار وزیر ارتباطات به پیام‌رسان‌های متخلف داخلی

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جمع خبرنگاران درباره سوءاستفاده پیام‌رسان‌های داخلی از حمایت‌های دولت، به آنها هشدار داد.‎ او در پاسخ به سؤالی درباره تخلف و گران‌فروشی روبیکا اظهار کرد: ما در وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم حمایت تمام‌قدی را از سکوهای داخلی داشته و داریم و به نحوی خودمان را وقف آنها کرده‌ایم و تمام امکانات خود را هم به کار می‌گیریم که این سکوها تقویت شوند. اما هر سکوی داخلی که بخواهد حقوق مردم را نقض بکند، با او برخورد می‌شود. حقوق و اعتماد مردم خط قرمز ماست، حالا هر شخص و هر جایی باشد.

نرخ بی‌کاری به‌روز می‌شود

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه سامانه شناسایی جمعیت بی‌کار و جویای کار ایران در حال راه‌اندازی است، گفت: مراکز رسمی مثل مرکز آمار و بانک مرکزی بر اساس سنجش نوبتی، نرخ بی‌کاری را مشخص می‌کنند. از سوی دیگر سامانه‌ای به نام سامانه «شناسایی جمعیت بی‌کار و جویای کار ایران» در دست راه‌اندازی است که در آینده نزدیک با راه‌اندازی این سامانه و همکاری که دستگاه‌های مختلف انجام می‌دهند، به‌روز خواهیم دانست که چه تعداد شاغل، چه تعداد افراد جویای کار و چه تعداد بی‌کار داریم و علت بی‌کاری آنها چیست.

 

منبع: sharghdaily-905757

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد