hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اصلاح‌طلبان به انتخابات ۱۴۰۴ خیلی امید دارند/ قالیباف نتواند انتخابات پیش‌رو را ببرد، حیات سیاسی‌اش افول می‌کند

اصلاح‌طلبان به انتخابات ۱۴۰۴ خیلی امید دارند/ قالیباف نتواند انتخابات پیش‌رو را ببرد، حیات سیاسی‌اش افول می‌کند

حسین مرعشی گفت: اصلاح‌طلبان عموماً به همان اندازه که از انتخابات مجلس دوازدهم فاصله گرفتند به انتخابات ۱۴۰۴ خیلی امید دارند.

روزنامه سازندگی با حسین مرعشی درباره انتخابات اسفند ۱۴۰۲ گفت‌وگو کرده است.

به گزارش سازندگی، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • من تصور میکنم انتخابات پیش رو در تهران رقابت آقایان قالیباف و رئیسی است‌. آقای قالیباف برای حیات سیاسی خود در این انتخابات مبارزه می‌کند و اگر نتواند انتخابات پیش‌رو را در تهران ببرد، حیات سیاسی‌اش افول می‌کند.
  • آقای رئیسی هم می‌خواهد دور بعد رئیس‌جمهور شود و تصور می‌کند با ضعف‌هایی که شخص او و دولتش داشته‌اند، آقای قالیباف رقیب‌اش در ریاست‌جمهوری شود. آقای رئیسی قطعاً به دنبال پیروزی در دور انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی برای دولت چهاردهم است و تصمیم دارد همین حالا آقای قالیباف را کنار بزند و زمین‌گیر کند.
  • مجلس و دولت الان کار مهمی برای ایران نمی‌توانند بکنند. دستشان بسته است، کسری بودجه شدید است و تورم بالاست. از اساس کاری نمی‌توانند بکنند. رقابت‌ها شخصی است و کسی به فکر بهبود امور کشور نیست. مسیر بهبود امور کشور از جای دیگری می‌گذرد.
  •  آقای قالیباف برخلاف آنچه در سابقه سیاسی در انتخابات تهران ثبت کرده است حالا که شهرداری را ندارد و دولت را هم ندارد، کار ساده‌ای در پیش رو ندارد. ائتلاف رئیسی، پایداری و زاکانی شانس بیشتری در انتخابات دارند.
  • اصلاح‌طلبان عموماً به همان اندازه که از انتخابات مجلس دوازدهم فاصله گرفتند به انتخابات ۱۴۰۴ خیلی امید دارند.
  • این انتخابات برای اصلاح‌طلبان برگ سوخته است. چون از ابتدا هم در مورد استفاده از برگ انتخابات به تصمیم نرسیده بودند و رها کردند. به این دلیل که به تصمیم نرسیده بودند، الان دیگر انتخابات برای اصلاح‌طلبان برگ سوخته است.
  • رد صلاحیت‌های انجام‌شده، در امتداد تنگ‌نظری‌های گذشته است. این رویه به ضرر کشور است، نمی‌توان بر روی تمام تجربیات پیشین کشور و کسانی که در گذشته مسئولیتی داشته‌اند، خط کشید‌ و کشور را بدون حضور آنان و بهره‌گیری از این تجربیات اداره کرد.
  • رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان بسیار شدیدتر از هیات‌های اجرایی خواهد بود. اکنون برای این‌ها مشارکت اولویت اول نیست و تشکیل یک مجلس به قول آقایان انقلابی، مهمتر است
  • اکثریت مطلق کسانی که از سمت حزب کارگزاران سازندگی داوطلب انتخابات مجلس شده بودند، ردصلاحیت شده اند.
  • آقای جلیلی تعیین‌کننده نیست. جبهه پایداری در مجلس تعداد قابل توجهی نماینده دارد و به نظر می‌رسد در انتخابات پیش رو متحد آقای رئیسی باشند. آقای رئیسی نیز در انتخابات متحد جبهه پایداری است و آقای قالیباف منتقد و در مقابل‌شان است.

منبع: etemadonline-640972

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد