hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > انسیه خزعلی: برخی دانشگاه‌ها برای اعطای پذیرش به دختران فلسطین و افغانستان اعلام آمادگی کرده اند

انسیه خزعلی: برخی دانشگاه‌ها برای اعطای پذیرش به دختران فلسطین و افغانستان اعلام آمادگی کرده اند

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری گفت: برای ۴ سال ابتدایی زوجین برای نو همسران برنامه‌ای مصوب شده که در دو استان به صورت پایلوت انجام می‌شود و امیدواریم سال آینده گسترش پیدا کند.

به گزارش شبکه شرق، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره سفرش به عربستان سعودی گفت: در جده دیدارهای خوبی با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی، نخست‌وزیر بنگلادش، وزیر خارجه اندونزی و مسئول حقوق بشر عربستان سعودی داشتیم.

می‌توانیم همکاری‌های خیلی خوبی را در زمینه زنان رقم بزنیم و نقاط اشتراک بسیار زیادی با کشورهای اسلامی در حوزه زنان و همچنین غزه داریم. نسبت به نسل کشی و آپارتاید در غزه شاهد اتفاق نظر کشورهای اسلامی هستیم 

وی افزود: قرار شد در گروهی به عنوان خانواده بسیاری از مسائلی که مرتبط است به بوم خانواده و نوع نگاه بومی در کشورهای اسلامی به خانواده همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری در مورد مصوبه آموزش ۴ سال ابتدای زندگی به زوجین گفت: بله، برای ۴ سال ابتدایی زوجین برای نو همسران برنامه‌ای مصوب شده که در دو استان به صورت پایلوت انجام می‌شود و امیدواریم سال آینده گسترش پیدا کند.

وی در مورد اعلام آمادگی ایران برای تحصیل دختران غزه در کشورمان هم گفت: خیلی از دانشگاه‌ها اعلام کردند آمادگی دارند از دختران فلسطینی و کسانی که شرایط تحصیل در غزه ندارند، استقبال کنند و گفتند پذیرش بدهیم.

هم در مورد فلسطین و هم افغانستان که شرایط تحصیل در آن‌ها فراهم نیست آمادگی اعلام شده است و با برخی کشورهای قرار است قرارداد همکاری داشته باشیم. برخی کشورهای اسلامی داوطلب هستند در هزینه تحصیل این افراد مشارکت داشته باشند.

 

منبع: sharghdaily-905632

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد