hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > «ترگل و ورگل» عنوان کتاب جدید درس معارف با موضوع حجاب و عفاف!

«ترگل و ورگل» عنوان کتاب جدید درس معارف با موضوع حجاب و عفاف!

مدیر امور دروس معارف در آیین رونمایی و معرفی کتب جدید دروس معارف از ابلاغ درسنامه موسمی خبرداد و گفت: یک عنوان این کتاب «ترگل ورگل » است که ترم گذشته با موضوع حجاب و پوشش ابلاغ شده است.

حجت الاسلام حمزه شریفی دوست مدیر امور دروس معارف اسلامی دانشگاه ها در آیین رونمایی و معرفی کتب جدید دروس معارف گفت: در رونمایی امروز سه بخش کتاب داریم که در بخش اول کتب پرسش محور و در بخش دوم کتب اندیشمندان موفق و در بخش سوم کتب موسمی را خواهیم داشت.

به گزارش مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وی در ادامه عنوان کرد: کتب پرسش محور شامل ۸ عنوان در ۶ گرایش است. در گرایش اندیشه ای دو عنوان کتاب داریم و در گرایش تاریخ دو عنوان کتاب را داریم. در بخش اخلاق یک عنوان کتاب و در موضوع انقلاب و تفسیر موضوعی و دانش خانواده و جمعیت هم یک عنوان کتاب را خواهیم داشت.

حجت الاسلام شریفی دوست با اشاره به کتب تدوین شده در این بخش تصریح کرد: در ارتباط با این کتب ۳ نکته وجود دارد. نکته اول این است که همه کتاب ها مشتمل بر ۴۰ سوال پر تکرار دانشجویی است که فرآیندی دارد و اساتید به صورت تخصصی به سوالات پاسخ داده اند. نکته مهم بعدی در تدوین کتب این است که کتاب ها بازنویسی شده و فراتر از ویراستاری است. نکته بعدی این که کتابها در ترم قبل تولید و در کل کشور تدریس شده است و البته یک ارزیابی از اساتید و یک نظرسنجی از دانشجویان در این باره صورت گرفته است و مورد اقبال قابل توجهی قرار گرفته است.

حجت الاسلام شریفی دوست عنوان کرد: درباره عنوان درسنامه موسمی به سه عنوان مهم پرداخته ایم. منظور از درسنامه های موسمی برخی موضوعات به روز است که اقتضائات باعث می شود که به آن ها پرداخته شود.

وی در ادامه افزود: یک عنوان در این بخش کتاب ترگل ورگل است و این کتاب در ترم گذشته ابلاغ شده است و با موضوع پوشش و حجاب در تمام گرایش ها است. موضوع مهم بعدی در این بخش مسئله فلسطین است که یک متن اولیه آماده شده است و از محتواهای به روز و مناسب است که در ۱۶ محور تدوین گردیده است. سومین موضوع و پیوست درسی امید آفرینی است که نیاز روز دانشجویان است و با رویکرد دستاوردهای انقلاب و تمرکز بر قدرت منطقه ای ایران انجام شده است.

وی در پایان گفت: بخش بعدی در این تغییرات کتب اندیشمندان موفق است و از افرادی که در ترویج معارف دینی موفق بودند، آثار اینها انتخاب شده است که چهار کتاب از رهبر معظم انقلاب است که لازم است ذکر شود که این کتب خروجی پر برکت طرح اندیشه تمدن ساز است و یک عنوان از شهید مرتضی مطهری با نام آزادی و بالندگی است و محتوا در این زمینه آمده شده است.

منبع: etemadonline-640865

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد