hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در معرض انقراض در فیروزکوه/ ویدئو

تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در معرض انقراض در فیروزکوه/ ویدئو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در پناهگاه حیات وحش کاوه ده خبر داد.

به گزارش شبکه شرق، داریوش فرخی اظهار داشت: شب گذشته یکی از اهالی روستایی در مجاورت پناهگاه حیات وحش کاوه ده موفق به تصویربرداری از یک قلاده پلنگ شد.

وی با اشاره به اینکه این شهروند بلافاصله پس از تصویربرداری موضوع را به محیط زیست شهرستان اطلاع و فیلم را در اختیار ماموران اجرایی این اداره قرار داد، تصریح کرد: همراهی شهروندان در حفاظت از حیات وحش به ویژه گونه‌های حمایت شده و در معرض خطر انقراض و کمک به تکمیل زنجیره حراست و صیانت از محیط زیست بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در پایان از شهروندان خواست در صورت رویت گونه‌های وحشی از جمله گربه‌سانان، ضمن اجتناب از رویارویی مستقیم، جوانب ایمنی در برخورد با حیات وحش را رعایت کرده و موضوع را به سرعت به اولین پاسگاه محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

گفتنی است پلنگ از گونه های در معرض تهدید و خطر انقراض بوده و سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از این گونه ارزشمند، برنامه عمل مدیریتی و حفاظتی تهیه و تدوین کرده و این برنامه عمل در استان تهران در مرحله اجرا است.

منبع: sharghdaily-905445

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد