hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > زنان باردار مراقب کرونا ویروس باشند

زنان باردار مراقب کرونا ویروس باشند

یک متخصص زنان و زایمان گفت: احتمال سرایت ویروس کرونا در زنان باردار در زمان حضور در جامعه و ارتباط با افراد دیگر بیشتر از زنان غیرباردار است.

مریم حیدری بیرانوندبا اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان و در معرض خطر بودن زنان باردار، اظهار کرد: در مادران بارداری که مبتلا به کرونا می‌شوند، احتمال زایمان زودرس و سقط جنین به ویژه در سه ماهه نخست بارداری بیشتر است.

وی ادامه داد: مشکلات ریوی و تنفسی که از علائم بیماری کرونا است، درگیری ریوی و سرفه‌های شدید را به دنبال دارد که خطر زایمان زودرس و پارگی کیسه آب را افزایش می‌دهد.

بیرانوند با اشاره به این‌که هنوز شواهد کافی مبنی بر این‌که ویروس بتواند در دوران بارداری از مادر به جنین منتقل شود یا تأثیر بالقوه این بیماری بر روی کودک وجود ندارد، عنوان کرد: این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است.

این متخصص زنان و زایمان افزود: زنان باردار بایستی موارد احتیاطی مقتضی برای محافظت از خود در برابر این ویروس را به عمل بیاورند و چنانچه علائمی مانند تب، سرفه یا تنگی نفس در خود مشاهده کردند، سریعاً به پزشک مراجعه کنند.


 بیشتر بخوانید: 

نکاتی که مادران باردار در مقابله با کرونا باید توجه کنند
شستن دست‌ها، مهمترین راه جلوگیری از انتقال ویروس‌های عفونی
مرگ و کرونا در مردان بیشتر از زنان است/ویروس کرونا در مناطق مرطوب بهتر رشد می‌کند
چند نکته کرونایی برای ماردان باردار

وی با بیان این‌که شستن مکرر دست‌ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن و خودداری از حضور در خارج از خانه و تماس‌های غیرضروری باید توسط زنان باردار مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، ادامه داد: احتمال سرایت ویروس کرونا در زنان باردار در زمان حضور در جامعه و ارتباط با افراد دیگر بیشتر از زنان غیرباردار است.

بیرانوند با اشاره به این‌که دوره کمون این ویروس یعنی از زمانی‌که این ویروس وارد بدن می‌شود تا ظاهر شدن علایم ۱۴ روز است و علامت این ویروس نیز تا یک‌ماه وجود دارد، اضافه کرد: احتمال این‌که فرد مبتلا خوب شود، ۸۰ درصد است اما در زنان باردار با توجه به پایین بودن مقاومت بدنی امکان بهبودی آن‌ها کمتر از افراد عادی است.

این متخصص زنان و زایمان افزود: زنان باردار هنگام انجام تصویربرداری و سونوگرافی و پزشکان مربوطه نیز برای انجام این آزمایشات باید حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همچنین زنان باردار نیز مانند افراد معمولی در چنین شرایطی باید از خوردن غذاهای فست‌فودی و خارج از خانه خودداری کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد