hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > سیاست‌گذاران رسانه‌ای از برنامه مخاطب‌محور و جذاب می‌ترسند؛ آنان از سلیقه مردم نفرت دارند

سیاست‌گذاران رسانه‌ای از برنامه مخاطب‌محور و جذاب می‌ترسند؛ آنان از سلیقه مردم نفرت دارند

روزنامه هم میهن نوشت: سیاست رسانه‌ای رسمی در ایران اکنون از هر برنامه‌ای که مخاطب پیدا کند، بیش از هر چیز دیگر نگران است و این در تاریخ رسانه‌ بی‌سابقه است.

روزنامه هم میهن با اشاره به تغییر تیم برنامه «به افق فلسطین» تاکید کرده که سیاستگذاران رسانه‌ای کشور از برنامه‌های مخاطب‌محور و جذاب می‌ترسند

به گزارش هم میهن، ماجرا این است که صداوسیما دیگر در بند مخاطب نیست، حتی می‌توان گفت که از برنامه مخاطب‌محور و جذاب نیز می‌ترسند، چون حتماً در چنین برنامه‌هایی چیزی هست که مردم را به سوی خود جذب می‌کند و این همان چیزِ خطرناک است. به عبارت دیگر سیاست رسانه‌ای رسمی در ایران اکنون از هر برنامه‌ای که مخاطب پیدا کند، بیش از هر چیز دیگر نگران است و این در تاریخ رسانه‌ بی‌سابقه است.

این روزنامه افزوده است: مسئله ناتوانی نیروهای رسانه‌ای در تولید برنامه‌های مردم‌محور نیست، بلکه اصولاً سیاست رسانه‌ای ضد همین محور است و بهترین شاخص برای منفی تلفی شدن یک برنامه، ضریب نفوذ آن است. هر چه بیشتر باشد، بدتر است. این رکن اساسی رویکرد خالص‌سازی است، در رویکرد مزبور مردم نه‌تنها حقی ندارند بلکه سلیقه و علاقه آنان نیز اصالت ندارد، سهل است که مطرود باید باشد. این رویکرد برای خیلی‌ها ناشناخته و حتی غیرمعقول است ولی واقعیت این است که آنان دور مردم و اکثریت را به‌طور کامل خط قرمز کشیده‌اند و حتی می‌توان گفت نوعی نفرت نسبت به سلیقه آنان دارند.

 

منبع: etemadonline-640571

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد