hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > سامانه شفافیت انتخابات راه‌اندازی می‌شود

سامانه شفافیت انتخابات راه‌اندازی می‌شود

دبیر ستاد انتخابات از راه‌اندازی سامانه شفافیت خبر داد و گفت: در روزهای آینده این سامانه رونمایی خواهد شد و تاثیر به سزایی در انتخابات خواهد داشت. براساس قانون، هرگونه بررسی اعتراض منوط به ثبت آن از سوی داوطلب نمایندگی مجلس است.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: در فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیأت‌های اجرایی به درستی عمل کردند.

به گزارش تسنیم، دبیر ستاد انتخابات کشور بیان کرد: وزارت کشور براساس قانون بستر انتخابات را فراهم می‌کند و اجرای انتخابات را برعهده دارد.

وی ضمن اشاره به سامانه شفافیت انتخابات خاطرنشان کرد: در روزهای آینده این سامانه رونمایی خواهد شد و تاثیر به سزایی در انتخابات خواهد داشت. براساس قانون، هرگونه بررسی اعتراض منوط به ثبت آن از سوی داوطلب نمایندگی مجلس است.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: چنانچه داوطلب نسبت به نتیجه بررسی صلاحیت در هیات اجرایی معترض باشد براساس قانون باید از 21 تا 24 آبان ماه از ساعت 8 تا 18 به صورت الکترونیکی به سامانه پنجره واحد وزارت کشور مراجعه و از طریق لینک «میز خدمت شورای نگهبان» اعتراض خود را ثبت کند. فرآیند بررسی اعتراض ها در هیات نظارت استان تحت هیأت مرکزی نظارت از 25 آبان ماه شروع می شود و تا 14 دی ماه ادامه دارد.

اسلامی در خصوص الزامات افزایش مشارکت مردم در انتخابات، اظهار داشت: تأمین سلامت و امنیت انتخابات دو کار ویژه وزارت کشور است که باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد و با در نظر گرفتن همه جوانب در بحث مشارکت همه مجموعه‌ها نقش آفرینی کند.

منبع: etemadonline-640698

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد