hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > خزعلی: آموزش‌های ویژه چهارسال اول زندگی با هدف پیشگیری از طلاق کلید خورد

خزعلی: آموزش‌های ویژه چهارسال اول زندگی با هدف پیشگیری از طلاق کلید خورد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از اجرا و کلید خوردن طرح آموزش و مشاوره ویژه چهارسال اول زندگی با هدف پیشگیری از طلاق در بین زوجین خبر داد و گفت: تاکنون ۲ استان به طور جدی این طرح را در دست اجرا قرار داده اند و در برخی استان ها نیز اجرای آن آغاز شده است.

به گزارش شبکه شرق، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از اجرا و کلید خوردن طرح آموزش و مشاوره ویژه چهارسال اول زندگی با هدف پیشگیری از طلاق در بین زوجین خبر داد و گفت: تاکنون ۲ استان به طور جدی این طرح را در دست اجرا قرار داده اند و در برخی استان ها نیز اجرای آن آغاز شده است.

"انسیه خزعلی" روز دوشنبه در جمع مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان همدان افزود: اجرای این برنامه به کاهش طلاق که از معضلات و آسیب های مهم اجتماعی است، کمک می کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های در دست اجرا در راستای تقویت نهاد خانواده، گفت: رویداد ملی «خانواده و فرهنگ عامه» با تشکیل ۹ کارگروه و محور در همه استان ها در حال اجرا است و سال اینده اختتامیه آن برگزار می شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با پشتیبانی نهادهای دولتی انجام می شود تا همه مسائل خانواده مورد بررسی و رصد قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: مدیریت و موفقیت خانواده، تربیت دینی خانواده، مد و لباس خانواده، رسانه و خانواده، تغدیه و سفره خانوادگی، بازی و اوقات فراغت خانواده، اصالت و فرهنگ خانواده، سلامت خانواده و جمعیت و نشاط خانواده از جمله مسائلی است که باید در این رویداد مورد توجه قرار گیرد.

خزعلی با تاکید بر اینکه باید در این رویداد از حرکت خودجوش مردمی استفاده کرد و مردم وارد کار شوند،ادامه داد: این رویداد در سطح ملی تا یک سال متناسب با بوم و منطقه جغرافیایی استان‌ها برگزار می‌شود و سال آینده اختتامیه آن به شکل بین‌المللی برگزار خواهد شد.

بیشتر مشکلات جامعه در حوزه جمعیت به موضوعات فرهنگی بازمی گردد

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلات جامعه ما در حوزه جمعیت علاوه بر مسایل اقتصادی به موضوعات فرهنگی بازمی گردد، افزود: در بحث کاهش جمعیت بر اساس پژوهش های صورت گرفته تنها ۳۰ درصد مشکلات مربوط به بخش اقتصادی است و بخش عمده ای از آن به مباحث فرهنگی گره خورده است.

خزعلی با بیان اینکه دهه شصتی ها پنجره جمعیتی خاص ما به شمار می روند و نیازمند پشتیبانی هستند،گفت: در این راستا برای ترویج ازدواج آسان، این طرح را از روستاها و دهه شصتی‌ها آغاز کردیم و تسهیلات ویژه ای به زوج‌های دهه شصتی در سال جاری ارائه می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین تاکید کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند قانون جمعیت جوانی را اجرا کنند چراکه در ارزشیابی ها و جشنواره شهید رجایی این موضوع به طور جدی ملاک عمل قرار می گیرد.

خزعلی درباره تصویب اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی برای زنان و خانواده،افزود: مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی باید این بودجه را برای اجرا و پیشبرد برنامه های مربوط به بانوان اختصاص دهند.

وی توجه به زنان روستایی را از اولویت های مهم برشمرد که موجب مهاجرت معکوس می شود و ابراز امیدواری کرد: ایجاد امکانات برای زنان روستایی در برنامه هفتم توسعه به مرحله نهایی برسد.

فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی استعداد زنان روستایی با اجرای طرح آزر

معاون رییس جمهور از اجرای طرح آزر (آموزش زنان روستایی) در بیشتر استان های کشور خبر داد و اظهار کرد: با این طرح سطح پوشش تحصیلی دختران و زنان روستایی و عشایری ارتقا می یابد.

خزعلی یادآور شد: افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران روستایی و عشایری (بازمانده از تحصیل )، فراهم کردن زمینه های رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی های آنها و ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های دسترسی به منابع و امکانات بویژه در حوزه آموزش برای زنان و دختران روستایی و عشایری از اهداف این طرح است.

وی در ادامه از مسوولان دستگاه های اجرایی خواست مشاوران امور بانوان را در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها دخالت دهند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده یاد و خاطره بانو مرضیه دباغ بانوی مبارز انقلابی و از چهره های شاخص فرهنگی همدان را گرامی داشت و با اشاره به فعالت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وی، گفت: مقام معظم رهبری فعالیت این بانوی مبارزه را به خوبی تبیین کردند و زنان ما باید از این الگوها و نمونه های بی نظیر استفاده کنند.

در این نشست تعدادی از مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی برخی از مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند.

ناعادلانه بودن مزایا، بازنشستگی با ۲۵سال خدمت، نداشتن حق عائله مندی و اولاد، نداشتن امکانات رفاهی و تفریحی از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده برای شرکت در نخستین نشست بین المللی زنان ایرانی معماران تمدن ساز در نهضت ترجمه (جهاد تبیین در الگوی سوم) با حضور فرهیختگانی از ۱۵کشور جهان به همدان سفر کرده است.

 

منبع: sharghdaily-905219

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد