hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > استان سمنان در معرض خطر جدی کرونا است/سوء استفاده دلالان در بازار

استان سمنان در معرض خطر جدی کرونا است/سوء استفاده دلالان در بازار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه متاسفانه دلالان با سوء استفاده از وضعیت جامعه، ماسک ۷۰۰ تومانی را ۱۰ هزار تومان میفروشند، گفت: استان در معرض خطر جدی کرونا است.

 نوید دانایی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه تأمین تجهیزات و اقلام بهداشتی موردنیاز مردم در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس قراردادی که با یکی از شرکت‌ها انعقاد شده است در روزهای آینده ۱۰ هزار ماسک در بین اقشار مختلف مردم استان توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در کمترین زمان ممکن برای رفع مشکل کمبود ماسک در استان سمنان اقدام‌های چشمگیری انجام می‌شود، افزود: مردم برای مقابله با شیوع کرونا ویروس امیدوار باشند چراکه روند بهبود افراد مبتلابه این ویروس در بیمارستان‌های استان مطلوب بوده است.

استان سمنان در معرض خطر جدی کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه پنج بیمار مبتلابه کرونا در روزهای گذشته در سمنان بهبود یافتند که این آمار بسیار قابل‌توجه است، تصریح کرد: باوجود اقدامات انجام‌شده، سمنان در حصار استان‌های که در معرض جدی کرونا هستند، قرار دارد.

دانایی با تأکید بر اینکه باید نسبت به این مسئله با توجه ترددها به استان هوشیار بود، خاطرنشان کرد: اکنون بزرگ‌ترین کانون‌های کرونا در استان‌های تهران، قم و گیلان است و استان‌های مازندران و خراسان رضوی هم در حال گسترش کرونا هستند.

وی با اشاره به اینکه تمامی این استان‌ها به‌گونه‌ای در جوار با استان سمنان قرار دارند، بیان کرد: تمامی سالن‌های چندمنظوره برای مقابله با بیماری کرونا در صورت لزوم باید در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

پرهیز مسئولان از برگزاری جلسه‌های غیرضروری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از برگزاری جلسه‌های غیرضروری باید پرهیز کنند و نشست‌های مختلف از طریق ویدئو اجلاس انجام شود، یادآور شد: موج دوم کرونا ویروس درراه است و باید مردم نسبت به گسترش این ویروس خطرناک هوشیار باشند.

دانایی با اشاره به اینکه با کاهش ساعت اداری، قرار بود که مردم در خانه‌ها بمانند اما این امر موجب شد تا مردم در برخی از ساعات روز تردد قابل‌توجهی در شهرها داشته باشند، اعلام کرد: افراد سالمند تا می‌توانند در خانه‌ها بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مشکلات شیوع کرونا یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در قالب‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی برای آموزش مقابله با کرونا به کمک دانشگاه علوم پزشکی سمنان بشتابند.

برخورد جدی با دلالان اقلام بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه هلال‌احمر در ورودی شهرها مستقرشده است، ابراز داشت: از ورود مسافران به داخل شهرها ممانعت می‌شود و تمامی سناریوها برای وقوع کرونا ویروس تدوین‌شده است.

دانایی با اشاره به اینکه برای شدت یا ضعف شیوع این ویروس برنامه‌ریزی‌های کلانی انجام‌شده است، بیان کرد: تمامی سالن‌ها و سوله‌ها باید در صورت نیاز و اگر شرایط وخیم شد به تخت‌های بیمارستانی مجهز تا پذیرش بیماران در این شکل انجام شود.

وی گفت: بسیاری از دلالان این روزها ماسک ۷۰۰ تومانی را ۱۰ هزار تومان می‌فروشند که باید به حال این افراد اظهار تأسف کرد و مسئولان نظارتی به‌شدت با این افراد برخورد کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد