hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > هشدار روزنامه اصولگرا درباره کاهش مشارکت انتخاباتی به خاطر ردصلاحیت‌‌ها

هشدار روزنامه اصولگرا درباره کاهش مشارکت انتخاباتی به خاطر ردصلاحیت‌‌ها

روزنامه فرهیختگان نوشت: اگر اهتمام لازم در جریان بررسی صلاحیت کاندیداها صورت نگیرد و تلاش قابل‌توجهی برای افزایش اعتماد عمومی به مشارکت در انتخابات در میان نباشد، علاوه‌براینکه کشور در حال‌و‌هوای انتخاباتی قرار نمی‌گیرد، نمی‌توان انتظار داشت‌ مشارکت عمومی در انتخابات اسفند و با توجه به حساسیت‌های برگزاری آن تغییر قابل‌توجهی داشته باشد.

روزنامه اصولگرای فرهیختگان با انتقاد از ردصلاحیت‌ داوطلبان انتخابات مجلس تاکید کرد که اهتمام جدی برای افزایش میزان مشارکت وجود ندارد.

به گزارش فرهیختگان، بازشدن پنجره انتخاباتی و ایجاد فضا برای احزاب و گروه‌های سیاسی در راستای نقش‌آفرینی در انتخابات مجلس، می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در افزایش مشارکت و ایجاد و شور و نشاط انتخاباتی داشته باشد. با این حال و در‌حالی‌که فعلا در مرحله اولیه بررسی صلاحیت‌ها هستیم و در حالی که برخی از چهره‌های به‌نسبت شناخته‌شده اصلاح‌طلبان که در انتخابات ثبت‌نام‌ کردند، ردصلاحیت شدند این گزاره از جانب کارشناسان و تحلیلگران مطرح می‌شد که همچنان نگرانی نسبت به کاهش قابل توجه مشارکت در انتخابات وجود دارد.

این روزنامه تاکید کرده است: با توجه به اینکه اساسا میزان مشارکت در انتخابات‌های مجلس به نسبت پایین‌تر از انتخابات ریاست‌جمهوری است و با در نظر گرفتن کاهش مشارکت در انتخابات 98 مجلس، به‌نظر می‌رسد اهتمام جدی برای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات اسفند وجود ندارد و در‌حالی‌که کمتر از پنج ماه تا انتخابات مجلس باقی مانده است، اعلام ردصلاحیت‌ چهره‌های معتدل‌تر اصلاح‌طلبان، این احتمال را به وجود می‌آورد که اتفاقات رخ‌داده در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 در حال تکرار است. به‌نظر می‌رسد اگر اهتمام لازم در جریان بررسی صلاحیت کاندیداها صورت نگیرد و تلاش قابل‌توجهی برای افزایش اعتماد عمومی به مشارکت در انتخابات در میان نباشد، علاوه‌براینکه کشور در حال‌و‌هوای انتخاباتی قرار نمی‌گیرد، نمی‌توان انتظار داشت‌ مشارکت عمومی در انتخابات اسفند و با توجه به حساسیت‌های برگزاری آن تغییر قابل‌توجهی داشته باشد.

 

 

منبع: etemadonline-640418

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد