hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > دکل های فشار برق قوی خطرات بسیاری دارد؛ پول نداریم آنها را جابه‌جا کنیم!

دکل های فشار برق قوی خطرات بسیاری دارد؛ پول نداریم آنها را جابه‌جا کنیم!

رئیس شورای شهر تهران گفت: جمع‌آوری دکل‌های برق فشار قوی برای وزارت نیرو، هزینه بسیار بالایی دارد. از نظر ما هم ساخت‌وساز در حریم دکل‌های برق فشار قوی ممنوع است؛ چراکه خطرات بسیاری به بار می‌آورد. شهرداری توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارد و به همین دلیل مشکل همچنان پابرجاست.

روزنامه همشهری از رییس شورای شهر تهران درباره برنامه شهرداری برای جمع آوری دکل های فشار قوی برق پرسیده است.

به گزارش همشهری، رهایی از هراس همنشینی با دکل های برق فشار قوی چندان راحت نیست؛ هر چند مسئولان وابسته به وزارت نیرو آسیب‌های مستند دکل‌های برق فشار قوی را محدود به خطر آتش‌سوزی و برق‌گرفتگی می‌دانند، اما مشکلاتی همچون تولد نوزادان معلول و مسائل جسمی بارها تذکر داده شده است.

این روزنامه در ادامه به نقل از مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نوشته است: جمع‌آوری دکل‌های برق فشار قوی برای وزارت نیرو، هزینه بسیار بالایی دارد. از نظر ما هم ساخت‌وساز در حریم دکل‌های برق فشار قوی ممنوع است؛ چراکه خطرات بسیاری به بار می‌آورد. شهرداری توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارد و به همین دلیل مشکل همچنان پابرجاست. ما فشار می‌آوریم که دکل‌ها را جابه‌جا کنند و این موضوع یکی از ایده‌ها و خواسته‌های شورای شهر است، اما وزارت نیرو اعلام کرده است که در حال حاضر امکان جابه‌جایی دکل‌ها یا قراردادن آنها زیر زمین را ندارد. به‌طور کلی باید گفت که با توجه به شرایط کنونی ما نمی‌توانیم از وزارت نیرو توقع داشته باشیم که این دکل‌ها را جمع‌آوری کند، اما پیشنهاد و آرزوی ما این است که روی این موضوع فکر شود و در آینده نیز شاهد ایجاد مشکلات جدید در این حوزه نباشیم.

 

منبع: etemadonline-640477

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد