hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو + عکس) اچ جی-۱۲؛ چینی‌ها موشک ضد تانک هم کپی کردند!

(ویدئو + عکس) اچ جی-۱۲؛ چینی‌ها موشک ضد تانک هم کپی کردند!

موشک ضد تانک اچ جی-۱۲ دارای دو حالت حمله است که شامل حمله از بالا و حمله مستقیم می‌شوند...

اچ جی-۱۲ (HJ-۱۲) که به نام‌های هونگ جیان ۱۲ و پیکان قرمز ۱۲ نیز شناخته می‌شود، محصول شرکت نورینکو است. این یک سلاح هدایت شونده ضد تانک چینی از نوع "شلیک کن و فراموش کن" و بسیار شبیه به سلاح اف جی ام-۱۴۸‌ای جاولین (FGM-۱۴۸A Javelin) آمریکایی است.

این سلاح ضد تانک چینی دارای برد و قابلیت‌های نفوذ تقریبا مشابه با موشک جاولین است. از این رو، اچ جی-۱۲ یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی هدایت شونده ضد تانک قابل حمل توسط انسان در جهان محسوب می‌شود. این سلاح امکان درگیری با سنگرها، قایق‌های کوچک و هلیکوپتر‌هایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند را نیز فراهم می‌کند.

(ویدئو + عکس) اچ جی-۱۲؛ چینی‌ها موشک ضد تانک هم کپی کردند!

موشک اچ جی-۱۲ دارای قابلیت پرتاب نرم است. در مرحله نخست پرتاب، موشک با کمک یک سیلندر گاز فشرده کوچک که در پشت موشک قرار دارد آن را حدود ۲۰ متر به سمت جلو می‌راند. پس از فاصله گرفتن از اپراتور، پیشرانه اصلی موشک که راکت سوخت جامد است، روشن می‌شود. این ویژگی امکان استفاده از اچ جی-۱۲ از داخل ساختمان‌ها و سنگر‌ها بدون ایجاد خطر برای خدمه را فراهم می‌کند.

کل سلاح ۲۲ کیلوگرم وزن دارد که ۱۷ کیلوگرم وزن موشک و ۵ کیلوگرم وزن واحد فرماندهی پرتاب است. طول موشک ۰.۹۸ متر و طول لوله پرتابگر ۱.۲ متر است. قطر موشک ۱۳.۵ سانتیمتر و قطر لوله پرتابگر ۱۷ سانتیمتر است. برد موثر موشک ضد تانک اچ جی-۱۲ در روز ۴۰۰۰ متر و در شب ۲۰۰۰ متر است.

منبع:عصرایران

منبع: fararu-682048

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد