hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > حمایت یک نماینده مجلس از عملکرد هیئت‌های اجرایی و ردصلاحیت‌ها

حمایت یک نماینده مجلس از عملکرد هیئت‌های اجرایی و ردصلاحیت‌ها

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی، به دور از هر گونه سیاسی‌کاری و با استعلام از مراجع پنج‌گانه انجام شده است.

به گزارش شبکه شرق، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی اظهارات درباره بررسی صلاحیت های انتخابات مجلس گفت: بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی به دور از هرگونه سیاسی‌کاری انجام شده است.

وی افزود: هیات‌های اجرایی با استعلام از مراجع پنج‌گانه در مورد کاندیداها صلاحیت آنها را مورد بررسی قرار داده و نتایج را به نامزدها اعلام کرده‌اند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود دقت در بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی به کاندیداهایی که صلاحیت آنها احراز نشده و یا رد صلاحیت شده، طبق قانون فرصت اعتراض داده شده و هیات‌های اجرایی موظفند تا دلایل رد صلاحیت را به صورت مکتوب به معترضین اعلام کنند.

جوکار خاطرنشان کرد: در ادامه کار بررسی صلاحیت‌ها و در مرحله بعد از بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نیز با دقت صلاحیت کاندیداها را مورد بررسی قرار می‌دهد و در این مرحله نیز امکان تغییر در نتایج بررسی صلاحیت کاندیداها وجود دارد.

وی افزود: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ۵۰ روز فرصت دارد تا صلاحیت کاندیداها را در باره کاندیداتوری در انتخابات مورد رسیدگی قرار دهد و نتیجه را به آنها اعلام کند که در این مرحله نیز کاندیداهای معترض امکان اعتراض نسبت به رای و نظر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات را دارند و ظرفیت قانونی در این زمینه وجود دارد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این روند کار نشان می‌دهد که کار بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور از هر گونه سیاسی‌کاری و با دقت کامل انجام می‌شود.

مراجع پنج‌گانه برای استعلام درباره صلاحیت کاندیداها عبارت است از؛ وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، قوه قضائیه، فرماندهی انتظامی کل کشور و سازمان ثبت احوال.

 

منبع: sharghdaily-904986

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد