hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تربیت مبلغ در تراز جهان اسلام از وظایف مرکز اسلامی گلستان است

رئیس مرکز اسلامی گلستان در آیین اعطای دانشنامه علمی به علمای اهل سنت:

تربیت مبلغ در تراز جهان اسلام از وظایف مرکز اسلامی گلستان است

حجت الاسلام دیلم گفت: مدارس علمیه اهل سنت استان جهش بسیار خوبی در حوزه های علمی، تحقیقی و پژوهشی داشتند.

حجت الاسلام نورعلی دیلم در در آیین اعطای دانشنامه علمی، مدارک سطح به تعدادی از علمای اهل سنت استان گلستان در سالن وفاق این مرکز گفت: مدارس علمیه اهل سنت استان گلستان جهش بسیار خوبی در حوزه های علمی، تحقیقی و پژوهشی داشتند.
وی با اشاره به اینکه، امروز دشمن در فضای مجازی و رسانه علیه اسلام هجمه وارد می کند، افزود: تربیت مبلغ و عالم در تراز انقلاب و جهان اسلام از وظایف مرکز اسلامی است تا علما بتوانند پاسخگوی شبهات خدا ناباوران و سوالاتی که مردم و جامعه در خصوص دین دارند، باشند.
رئیس مرکز اسلامی گلستان، با اشاره به اینکه در مقطع خاص و پیچ تاریخی قرار داریم، گفت: ریش سفیدان و بزرگان اهل سنت به عنوان میراث دار مدارس علمیه اهل سنت این امانت را به دست ما رسانده اند و ما امروز وظیفه داریم دستی به شکل و روی دروس و انتخاب واحد درسی بکشیم تا در راستای آن بتوانیم، مبلغ تراز جهان اسلام تربیت کنیم.
حجت الاسلام دیلم با تاکید بر اینکه، امروز دشمن نفر به نفر کار می کند، تصریح کرد: این مهم وظیفه ما را سخت تر کرده است و باید برای مقابله با تحرکات و اقدامات دشمن، در راستای توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه گام برداریم.

 

حجت الاسلام دیلم بیان کرد: دشمن از اول انقلاب تاکنون با به راه انداختن جنگ های قومیتی و مذهبی و شبهات مختلف برای ایجاد شکاف و اختلاف بین قومیت ها اقدام می کند و در این راه شیعه و سنی برایش مهم نیست.
رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه، ماهیت وحشیانه دشمن را امروز می توان در جنایات و کشتار مردم مظلوم فلسطین و غزه دید، افزود: ماهیت خبیث و وحشیانه دشمن را می توان در طول تاریخ مشاهده کرد و دشمنان با ایجاد فضا سازی و بزرگ نشان دادن موضوعات کوچک به دنبال اهداف شوم خود است.
حجت الاسلام دیلم همچنین گفت: اگر نظام اسلامی با مساله وحدت مشکل داشت و به موضوع تقریب اعتقاد نداشت، به روحانی و آخوند ما مدرک رسمی اعطا نمی کرد، بلکه نظام ما از عالم و روحانی اهل سنت می خواهد که در داخل مدارس تدریس کند و این مهم دلیل بر صداقت و اهمیت دادن به مساله تقریب است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد