hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > شهرت‌های یک شبه، واقعی نیست

شهرت‌های یک شبه، واقعی نیست

شهرت‌های یک‌شبه در شبکه‌های اجتماعی موضوع جدیدی نیست کاربران زیادی هستند که با یک ویدئو  یک‌شبه ره صدساله را رفته‌اند در این میان سهم شهرت کودکان و نوجوانان از ویدئوهای وایرال شده در شبکه‌های اجتماعی و شهرت سریع و یک‌شبه آنها بیش از سایر کاربران است.

شهرت‌های یک‌شبه در شبکه‌های اجتماعی موضوع جدیدی نیست کاربران زیادی هستند که با یک ویدئو  یک‌شبه ره صدساله را رفته‌اند در این میان سهم شهرت کودکان و نوجوانان از ویدئوهای وایرال شده در شبکه‌های اجتماعی و شهرت سریع و یک‌شبه آنها بیش از سایر کاربران است. کودکان و نوجوانان معمولا به خاطر سادگی و شیرینی و نه به واسطه تولید محتوا مشهور می‌شوند. نمونه اخیر آن نوجوانی است که با لهجه شیرینی اش ویدئوهایی منتشر می‌کند و در آن ویدئوهای ساده کیک‌های ماکت سازی شده را نشان می‌دهد و با لهجه شیرینی اش تشخیص می‌دهد که شی نشان داده شده کیک است یا واقعی است. ادا کردن شیرینی جمله «واقعیه یا کیکه؟ از جانب این نوجوان صفحه اینستاگرامش را به 180 هزار دنبال کننده رسانده است و آن طور که مشخص است او پیش‌تر تولید کننده محتوا در یوتیوب بوده است و با انتشار یکی از ویدئوهایش یک شبه در اینستاگرام نیز به شهرت رسیده است.

شهرت یک شبه در شبکه‌های اجتماعی هم دلپذیر است و هم خطرناک به ویژه برای کودکان و نوجوانانی که تحلیلی از این شهرت ندارند و معمولا پس از چند ویدئو با بی مهری مخاطبان روبه رو می‌شود و امکان دارد به دلیل ماندن در کانون توجه دست به هرکاری بزنند. کودکان و نوجوانان فعال در شبکه‌های اجتماعی بیش از سایرین در معرض آسیب‌های روانشناسی و مشکلات شخصیتی قرار می‌گیرند اما هیچ کس، از والدین گرفته تا مخاطبان به فکر این کاربران مشهور نیست. روانشناسان هشدار داده اند که شهرت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند اثرات منفی بر شخصیت کودکان و نوجوانان بگذارند و مخاطبان با نظراتشان باید مراقب کودکان و نوجوانان فعال در شبکه‌های اجتماعی باشند. شهرت‌های یک شبه و سریع در شبکه‌های اجتماعی واقعی نیست و به حباب شبیه استف حبابی که می‌تواند هر لحظه بترکد و به روان کودک و نوجوان آسیب بزند. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
راضیه چنگیز نائین
راضیه چنگیز نائین
حوالی فرهنگ و هنر
دانش و فناوری و محیط زیست

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد