hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه‌ی پاستا پستو با تکه‌های مرغ

طرز تهیه‌ی پاستا پستو با تکه‌های مرغ

شما همیشه پاستا رو با همون مایه ماکارونی گوشتی که مامانامون درست میکردن میخورید یا اینکه اهل تست کردن انواع سس پاستا هستید؟ من خیلی علاقه به تنوع توی این زمینه دارم و با اینکه هیچکدوم از سس‌هایی که تاحالا تست کردم به جذابیت ماکارونی مامان پز نیست، بی انصافیه اگه بگم از تست کردنشون ناراضی ام.
سس پستو برای شمالی‌ها طعم آشنایی داره! از این جهت که خیلی از غذا‌های ما شمالی‌ها ترکیب سبزیجات معطر و سیر و گردو هست که خب این ورژن سس پستو هم ترکیبی از ریحون و گردو و سیر هست. حتی میتونیم مدعی باشیم که سس پستو اصالت شمالی داره!
پاستا پستو با تکه‌های مرغ سریع و خوشمزهپاستای پستو با مرغ

مواد لازم برای پاستای پستو با مرغ
  • پاستا در فرم دلخواه نصف یک بسته
  • مرغ یک سینه‌ی کامل
  • سیر ۴-۵ حبه
  • ریحان ۲۰۰-۳۰۰ گرم
  • روغن زیتون حدود نصف پیمانه
  • پنیر پارمزان دو قاشق غذاخوری
  • گردو ۵-۶ عدد
طرز تهیه
در قابلمه‌ای به مقدار کافی آب بریزید و بذارید حرارت تا به جوش بیاد. بعد مقداری نمک اضافه کنید و پاستا رو بریزید توی آب جوش و اجازه بدید حدود ۱۰ دقیقه بپزه. بعد آبکش کنید و یک دور آب روش بگیرید تا نشاسته‌های اضافیش شسته بشه و بعد اجازه بدید آب اضافیش خارج بشه.
مرغ رو که در اندازه‌های نیم سانتی خرد کردید، با یکی دو حبه سیر رنده شده یا ریز خرد شده و نمک و فلفل و یک قاشق روغن زیتون روی حرارت قرار بدید و اجازه بدید ۱۰-۱۵ دقیقه تکه‌های مرغ بپزن و دو طرفشون سرخ بشه.
ریحان رو با گردو و سیر و پنیر پارمزان بریزید توی غذاساز و خرد کنید. کم کم روغن زیتون رو هم اضافه کنید به طوری که سبزیجات کاملا خرد و یکدست بشن. سس پستو حاضره و نیاز به پخت نداره!
مرغ رو از روی حرارت بردارید و سس پستو رو بهش اضافه کنید و بعد از اینکه پاستا تون رو آبکش کردید بریزید روش یا باهاش قاطی کنید.
پاستا پستو با تکه‌های مرغ سریع و خوشمزهآماده کردن مرغ
پاستا پستو با تکه‌های مرغ سریع و خوشمزهمواد سس پستو
چرا رنگ سس پستو تیره شده؟
ریحون خیلی سریع تغییر رنگ میده و نکته‌ی این غذا اینه که سس پستو رو بعد از همه‌ی مراحل دیگه درست کنید. همچنین هرچی غذاساز یا هرچیزی که باهاش ریحون‌ها رو خرد میکنید تیز‌تر و سریع‌تر باشه رنگ ریحون‌ها روشن‌تر میمونه.
پاستا پستو با تکه‌های مرغ سریع و خوشمزهسس پستو
غلظت سس پستو
این مقادیری که در دستور نوشتم غلظت متوسطی از سس رو بهتون میده. دقت کنید که مقدار گردو اصلا پیشتر نشه، چون توی طعم سس تاثیر میذاره و سس رو هم خیلی غلیظ میکنه.
سس پستوی اصیل با دانه کاج
گردو در این دستور جایگزین دانه کاج شده که من بهش دسترسی نداشتم. در دستور اصلی این سس دانه کاج استفاده میشه.
پاستای پستو بدون مرغ
مرغ در این دستور یه گزینه‌ی انتخابی هست که به راحتی میتونه حذف بشه و چیزی از جذابیت پاستای شما کم نکنه.
پاستا پستو با تکه‌های مرغ سریع و خوشمزهپاستا پستو با مرغ و گوجه خشک
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد