hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > پایان عصر حملات پهبادی با لئونیداس؛ سیستم جدید ضد پهپادی آمریکا؟!

پایان عصر حملات پهبادی با لئونیداس؛ سیستم جدید ضد پهپادی آمریکا؟!

این سیستم ضدپهپادی که مبتنی بر سیستم ضد پهپاد Leonidas ساخت کمپانی Epirus طراحی شده، یک پرتو گسترده با قابلیت هدف قرار دادن چندین پهپاد را به صورت همزمان ارسال می‌کند و دسته‌های نزدیک شونده از پهپاد‌ها را نابود می‌سازد.

ارتش ایالات متحده جدیدترین فناوری ضد پهپاد خود را در اختیار گرفته است، سیستم جدیدی که از تابش مایکروویو برای از کار انداختن هواپیما‌های بدون سرنشین استفاده می‌کند و به معنای واقعی کلمه باعث سقوط دسته جمعی آن‌ها از آسمان می‌شود. این سیستم ضدپهپادی که مبتنی بر سیستم ضد پهپاد Leonidas ساخت کمپانی Epirus طراحی شده، یک پرتو گسترده با قابلیت هدف قرار دادن چندین پهپاد را به صورت همزمان ارسال می‌کند و دسته‌های نزدیک شونده از پهپاد‌ها را نابود می‌سازد.

به گزارش روزیاتو، شرکت پیمان کار دفاعی اپیروس نمونه اولیه سلاحی به نام مایکروویو پرقدرت قابلیت حفاظت در برابر آتش غیرمستقیم (Indirect Fire Protection Capability – High – Power Microwave) را به ارتش آمریکا تحویل داده است. دفتر توانایی‌های سریع و فناوری‌های حیاتی ارتش ایالات متحده مدیریت این پروژه را بر عهده دارد که در نهایت منجر به تحویل چهار نمونه اولیه توسط اپیروس خواهد شد. ارتش آمریکا قصد دارد این سیستم‌ها را به صورت گسترده آزمایش کند تا این فناوری جدید به بلوغ رسیده و کارآیی آن را در برابر طیف گسترده‌ای از سیستم‌های هوایی بدون سرنشین مشخص کند.

تهدید حملات پهپادی دسته جمعی

لئونیداس؛ سیستم ضد پهپاد جدیدی که می‌تواند پایان عصر حملات پهپادی باشد

همانطور که جنگ‌ها در اوکراین و خاورمیانه نشان داده اند، هواپیما‌های بدون سرنشین ماهیت جنگ را به طور غیرقابل بازگشتی تغییر داده اند. توقف حملات دسته جمعی پهپادی، که برای موفقیت تنها به عبور یک فروند پهپاد از سیستم‌های دفاعی دشمن نیاز دارند، یک چشم انداز دلهره آور است. یک شعله افکن الکترومغناطیسی که برای هر پهپادی مرگی آنی و قطعی محسوب می‌شود، چیزی نبود که کسی فکرش را بکند به این زودی ساخته شود، اما خلاقیت انسانی هیچگاه پایانی ندارد.

منبع: fararu-681269

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد