hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > کسب و کار > آزمایشات بدو استخدام تامین اجتماعی شامل چیست؟

آزمایشات بدو استخدام تامین اجتماعی شامل چیست؟

انجام آزمایشات بدو استخدام تامین اجتماعی یکی از اقدامات مهمی است که قبل از استخدام باید انجام دهید. زیرا به طورمعمول هر شرکت یا سازمانی به دنبال نیروهای انسانی است که وظیفه شغلی محوله را به نحو احسنت انجام داده و در طولانی مدت میزان بهره وری شرکت را افزایش دهند.

انجام آزمایشات بدو استخدام تامین اجتماعی یکی از اقدامات مهمی است که قبل از استخدام باید انجام دهید. زیرا به طورمعمول هر شرکت یا سازمانی به دنبال نیروهای انسانی است که وظیفه شغلی محوله را به نحو احسنت انجام داده و در طولانی مدت میزان بهره وری شرکت را افزایش دهند.

این معاینات برای بررسی توانمندی های روانی و جسمانی افراد انجام شده تا هر فردی در کار مناسب با توجه به توانمندی های خود مشغول شود. به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی قانونی را تصویب کرد که در آن انجام آزمایشات و معاینات قبل از استخدام ضروری است.

هدف از انجام آزمایشات بدو استخدام تامین اجتماعی چیست؟

آزمایشات بدو استخدام شامل مجموعه ای از آزمایشات و معاینات پزشکی است که به طورمعمول بعد از پذیرش در آزمون استخدامی انجام می­شود. این معاینات با هدف بررسی سلامت جسمی و روانی پایه فرد، کاهش احتمال بروز آسیب در حین کار و ثبت اطلاعات سلامت کارکنان انجام می­شود.

به طور کلی هدف از انجام آزمایشات بدو استخدام شامل موارد زیر است:

  • بررسی وضعیت و توانمندی فرد برای موقعیت شغلی موردنظر
  • پیشگیری از به خطر افتادن سلامت سایر کارکنان
  • کاهش شکایات از کارفرمایان برای پرداخت غرامت
  • ثبت اطلاعات سلامت هر فرد برای مقایسه با سلامت وی در آینده
  • ایمن سازی محیط های کاری

آزمایشات بدو استخدام تامین اجتماعی شامل چه آزمایشاتی است؟

این آزمایشات و معاینات شامل موارد زیر است:

معاینات پزشکی

ابتدا پزشک معاینات عمومی انجام می­دهد که شامل بررسی فشارخون، چشم، گوش و قلب می­باشد.

وضعیت شنوایی فرد با شنوایی سنجی یا آدیومتری بررسی می­شود. با انجام این تست اگر فرد مشکل شنوایی داشت کارهایی که با سروصدای زیاد همراه است به وی محول نمی­گردد.

برای بررسی بیماری های قلبی از نوار قلب استفاده می­شود. انجام این تست برای افراد بالای 35 سال اجباری و برای افراد زیر 35 سال بنا بر درخواست کارفرما صورت می­گیرد.

بررسی سلامت بینایی با تست اپتومتری انجام می­شود و اگر فرد عینکی است برای انجام این تست باید عینک خود را به همراه داشته باشد این تست نیز با هدف انتخاب فردی مناسب با شرایط کار صورت می­گیرد.

وضعیت تنفسی فرد با تست تنفسی یا اسپیرومتری بررسی شده و اگر فرد آسم داشت کارهایی که باید در محیط های آلاینده انجام شود به وی محول نمی­گردد.

در ادامه با توجه به شرایط کار پزشک آزمایشات خون و ادرار را درخواست می­کند. همچنین شرح حالی از وضعیت فعلی از شما می­خواهد که شما باید تمامی اطلاعات پزشکی سابق خود را در اختیار وی قرار دهید از جمله داروهایی که مصرف می­کنید یا اگر از سربازی معاف شده­اید علت معافیت خود را توضیح دهید.

آزمایشات خون

مهم ترین فاکتور هایی که به طور معمول در آزمایش خون مورد بررسی قرار می­گیرند شامل:

  • آزمایش CBC ( شمارش کامل سلول های خونی شامل گلبول های سفید و قرمز خون، پلاکت و هموگلوبین)
  • آزمایش FBS ( قند خون ناشتا)
  • آزمایشات HDL,LDL,TG,CHOL ( پروفایل کامل بررسی چربی خون)
  • آزمایشات مربوط به آنزیم های کبدی و تست اعتیاد که اغلب از طریق ادرار انجام می­شود.

آزمایش ادرار

  • تست اعتیاد (برای بعضی از کارفرمایان بررسی وضعیت عدم اعتیاد بسیار حائز اهمیت است زیرا اعتیاد وضعیتی است که مستقیما روی سلامت روانی افراد تاثیر گذار است.)
  • بررسی عملکرد کلیه‌ها

و در نهایت بررسی جواب آزمایشات توسط متخصص طب کار و تایید نهایی آن ها.

هزینه انجام آزمایشات بدو استخدام به عهده کیست؟

هزینه انجام این آزمایشات در ابتدای هر سال توسط وزارت بهداشت و درمان تعیین می­شود که هزینه بر عهده کارگر بوده اما بعضی از کارفرمایان خود این هزینه را پرداخت می­کنند.

آزمایشات بدو استخدام تا چه زمانی دارای اعتبار است؟

مدت اعتبار آزمایشات بدو استخدام تامین اجتماعی یک سال است.

شرایط و مدارک لازم برای انجام این آزمایشات چیست؟

  • برای انجام آزمایش خون رعایت شرایط ناشتایی به مدت 10تا12 ساعت الزامی است.
  • برای انجام معاینات شنوایی سنجی و بینایی سنجی به همراه داشتن عینک و سمعک ضروری است.
  • مدارکی که باید به همراه داشته باشید شامل: معرفی نامه کارگزینی، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و اگر متقاضی آقا هستید اصل و کپی کارت پایان خدمت، دو قطعه عکس 4×3

انجام معاینات بدو استخدام در مرکز تخصصی طب کار آروان

انجام آزمایشات بدو استخدام تامین اجتماعی طبق قانون کار الزامی است زیرا سبب حفظ سرمایه ها و افزایش بهره وری از نیروی انسانی شده و به نفع هر دو طرف یعنی هم کارگر و هم کارفرما است. یکی از بهترین مراکز طب کار برای دریافت خدمات در شهر تهران، مرکز طب کار آروان است که در غرب تهران کلیه خدمات تخصصی طب کار را در محل انجام داده و شما نیازی به مراجعه به سایر مراکز درمانی نخواهید داشت.

همچنین مرکز تخصصی طب کار آروان با در اختیار داشتن آزمایشگاه اختصاصی امکان انجام نمونه گیری در محل کار و نیز پاسخدهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن را فراهم نموده است. برای انجام برخی تست‌ها و معاینات دیگر نیز امکان حضور همکاران در محل با هماهنگی قبلی وجود دارد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه عقد قرارداد و انجام معاینات می‌توانید با تلفن‌های مرکز یعنی ۰۲۱۶۶۰۴۴۸۰۹ و ۰۹۹۴۱۲۸۴۹۷۱ تماس حاصل فرمایید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد