hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سرگیجه عجیب یحیی گل محمدی

سرگیجه عجیب یحیی گل محمدی

کنعانی مهمترین سرماخورده پرسپولیس تصمیم‌گیری یحیی درباره ترکیب در دقیقه نود

به نظر می‌رسد موضوع سرماخوردگی بازیکنان پرسپولیس و اینکه آنها شرایط بازی در دوشنبه را پیدا کنند باعث سردرگمی یحیی گل محمدی و کادر فنی این تیم شده است.
به گزارش ورزش سه روز گذشته هیچ کدام از بازیکنانی که اخیرا به دلیل سرماخوردگی شرایط تمرین نداشتند، نتوانستند در اولین تمرین پرسپولیس در دوشنبه حاضر باشند.حتی مهدی ترابی هم که گفته می‌شد مشکلی ندارد جداگانه تمرین کرد.با این حساب ابهام در وضعیت این بازیکنان یحیی گل محمدی و کادر فنی را برای اتخاذ تصمیم نهایی برای تعیین سیستم و ترکیب اصلی دچار سردرگمی کرده است.
از بین بازیکان سرماخورده طبیعتا بیرانوند، کنعانی‌زادگان و سرلک بازیکنان مهمی هستند و اگر ترابی هم شرایط بازی داشته باشد به همراه سه ملی پوش دیگر قابلیت حضور در ترکیب اصلی را خواهد داشت.

نکته اینجاست که اگر سرلک به این بازی برسد بحث استفاده دوباره از دو هافبک دفاعی در مرکز و استفاده از سیستم 1-3-2-4 جدی خواهد شد چراکه بعید است یحیی با زوج اسدبیگی – ریگی در مرکز زمین با همین سیستم بازی کند.اسدبیگی و ریگی هر دو هافبک‌های تدافعی مقابل خط دفاع هستند که خصوصیاتی شبیه به هم دارند اما سرلک می‌تواند یک پله بالاتر بازی کرده در بازیسازی مرکز ثقل تیمش در مرکز زمین باشد.

همچنین اگر کنعانی‌زادگان نتواند بازی کند گزینه جانشینی او فرشاد فرجی است  که اتفاقا او هم جزو سرماخورده‌ها به حساب می‌آید و یحیی باید روی وحدت حنانوف حساب کند تا کنار گولسیانی به میدان برود.در این شرایط اگر دانیال اسماعیلی‌فر دیگر مهره سرماخورده تیم به بازی نرسد حنانوف باید مدافع راست باشد و آنگاه پرسپولیس مدافع میانی دیگری نخواهد داشت چرا که پورعلی گنجی در تیم حضور ندارد و ماه‌ها خانه‌نشین شده.

در چنین شرایطی تنها راه استفاده از علی نعمتی در پست دفاع میانی است  که در این صورت پست دفاع چپ خالی می‌شود.در این پست پرسپولیس وحید امیری و محمدمهدی احمدی را دارد.امیری تازه بعد از شش هفته از مصدومیت برگشته و شرایط بازی در ترکیب اصلی را ندارد و محمد مهدی احمدی هم در این فصل حتی یک دقیقه به میدان نرفته است.

با این اوصاف با در نظر گرفتن اینکه گفته می‌شود شرایط بیرانوند برای بازی اوکی شده ، مهمترین گزینه از بین نفرات سرماخورده محمدحسین کنعانی‌زادگان است که باید حتما به بازی برسد وگرنه پرسپولیس در دفاع میانی به مشکل خواهد خورد.

در خطوط جلوتر اگر سرلک نرسد یحیی می‌تواند از سروش رفیعی کنار ریگی استفاده کند و با همان سیستم 1-1-4-4 به میدان برود.عالیشاه هم می‌تواند جای ترابی بازی کند و یحیی در این خطوط دست پرتری دارد اما مساله دفاع میانی با در نظر گرفتن بیماری فرشاد فرجی اوضاع پیچیده‌تری دارد.

به هر حال به نظر می‌رسد تمرین عصر امروز پرسپولیس تکلیف این سرماخورده‌ها را مشخص خواهد کرد و بالطبع هرکدام از این نفرات شرایط بازی پیدا کنند دست یحیی برای چیدمان دلخواه و سیستم پایه مد نظرش و البته تغیییرات حین بازی بازتر خواهد بود.

 

منبع: khanefootball-48986

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد