hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > برگزاری سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گلستان

برگزاری سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گلستان

جلسه وبینار انجمن‌های استان گلستان به ریاست سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.
جلسه وبینار سراسری انجمن‌های استان گلستان به ریاست سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور آنلاین کلیه انجمن‌های شهرستانی روز چهارشنبه 10 آبان ماه 1402  انجام شد.
در ابتدای جلسه جواد قربانی، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تشکر از تشکیل جلسه با حضور فرمانداران و اعضای انجمن‌های شهرستانی، رئوس برنامه‌های هفته کتاب اداره کل متبوع خود را ذکر نمودند.
سپس جناب روح الله منوچهری دبیر انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی، به تشریح ماموریت‌های کتابخانه‌های عمومی بر اساس استانداردهای ایفلا و همچنین نیازمندی‌های یک کتابخانه موفق پرداختند.
در ادامه جلسه حاج آخوند میرزاعلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رییس دبیرخانه انجمن استان، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری اعضای انجمن، گزارشی جامع از وضعیت کتابخانه‌های عمومی و مهمترین چالش‌های کتابخانه‌های عمومی استان گلستان پرداخت.
وی جریان‌های درآمدی ناپایدار، ساخت کتابخانه مرکزی استان، شهرهای بدون کتابخانه و روستاهایی که شرایط احداث کتابخانه ندارند را مهمترین چالش‌های استان عنوان کرد و رفع این مشکلات را نیازمند همکاری و همیاری سایر اعضای انجمن دانست.
در ادامه برخی فرمانداران استان، به صورت آنلاین مهمترین چالش‌های شهرستان‌های متبوع را در دو بخش زیرساختی و فرهنگی ذکر کردند که اهم موارد مربوط به پروژه‌های نیمه کاره، راه اندازی کتابخانه روستایی و تنوع بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی بود.
همچنین حسین علیقلی زاده مدیر کل دفتر امور شهری استانداری، با توجه به حضور شهرداران در جلسات شهرستان‌ها، بر پرداخت منظم نیم درصد و همچنین اختصاص زمین برای ساخت کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه تاکید کرد.
در پایان جلسه سید علی مهاجر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، ضمن تشکر از حضور فرمانداران کلیه موارد مطرح شده در جلسه را حائز اهمیت دانست و تجمیع ظرفیت‌ها و پیگیری مستمر برای حل آنها را خواستار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در خصوص امور زیرساختی تشکیل یک جلسه تخصصی با حضور معاون عمرانی استاندار و کلیه فرمانداران را لازم دانست و دستور پیگیری این جلسه را صادر کرد. در خصوص پوشش خدمات در روستاهای دور افتاده و فاقد شرایط احداث کتابخانه، به سازمان مدیریت تاکید کرد وضعیت منابع موجود استان بررسی شود و شرایط خرید یک دستگاه خوردرو مناسب برای راه اندازی اولین کتابخانه سیار استان گزارش شود.
سید علی مهاجر  در ادامه نیم درصد را حق فراموش شده کتابخانه‌ها دانست و از شهرداران حاضر در جلسه خواست تا پایان آبان ماه نسبت به تسویه حساب با کتابخانه‌های عمومی اقدام کنند.
وی در پایان، برنامه ریزی برای برگزاری یک همایش بزرگ در هفته کتاب با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری، اداره کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را خواستار شد و همچنین تاکید کرد، فرمانداران یک برنامه شاخص شهرستانی در هفته کتاب در دستور کار خود قرار دهند.

 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد