درباره ما نسخه آزمایشی | جمعه، 5 تیر 1405

کد: 262564 | 14 آبان 1402 ساعت 23:50

(عکس) نمایی از مجسمه رضاخان درحال سقوط

روزنامه اطلاعات ۱۲ آبان ۱۳۳۲ خبر پرده برداری از این مجسمه را منتشر کرد.
(عکس) نمایی از مجسمه رضاخان درحال سقوط


مجسمه رضا شاه بعد از سرنگونی در کودتای مرداد ۳۲ طی مراسمی به میدان سپه بازگشت. این مجسمه که به سفارش کریم خان بوذرجمهری، شهردار وقت تهران ساخته شده بود، در حوالی سال ۱۳۱۷ در میان میدان سپه(امام خمینی (ره)) نصب شد. این مجسمه دوبار پایین کشیده شد.

یکبار در سال ۱۳۳۲ و بار دیگر در بهمن سال ۱۳۵۷ برای همیشه. روزنامه اطلاعات ۱۲ آبان ۱۳۳۲ خبر پرده برداری از این مجسمه را منتشر کرد. 


عکسی از مجسمه رضاخان درحال سقوط

عکسی از مجسمه رضاخان درحال سقوط

عکسی از مجسمه رضاخان درحال سقوط

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-160212



عکس خوانده نمی‌شود