hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > قربانی آدم‌ربایی به اتهام قتل مرد آدم‌ربا محاکمه شد

قربانی آدم‌ربایی به اتهام قتل مرد آدم‌ربا محاکمه شد

مردی که قربانی آدم‌ربایی شده در دادگاه مدعی شد او مرد آدم‌ربا را نکشته و در این قتل دست نداشته است.

پسر جوان که در پرونده‌ای قربانی آدم‌ربایی شده بود، به اتهام قتل مرد آدم‌ربا در دادگاه کیفری از خود دفاع کرد. متهم در دادگاه منکر نقش داشتن در قتل شد و ادعا کرد اعترافش تحت فشار بازجویی بوده است.

به گزارش جام‌جم، شامگاه ۲۰ مرداد سال گذشته با گزارش تیراندازی مرگبار به پسر جوانی در حوالی کانال آب در رباط کریم، تحقیقات جنایی برای رازگشایی این قتل آغاز شد. ماموران با حضور در محل قتل با جسد پسر جوانی به نام یاسر رو‌به‌رو شدند که از ناحیه سینه هدف گلوله قرار گرفته بود. با تحقیق از یک کارگر افغان شاهد ماجرا‌، ماموران به پسر جوانی به نام شاهین رسیدند که اختلافی قدیمی با مقتول داشت.

با کشف این سرنخ، پسر جوان دو روز بعد بازداشت شد و در تحقیقات منکر قتل شد اما در ادامه به کشتن یاسر اعتراف کرد و گفت: « بارها توسط مقتول مورد ضرب و جرح قرار گرفته و تهدید شده بودم. چاره‌ای جز کشتن او نداشتم. چند روز قبل از اجرای نقشه با مردی به نام یاسین قرار گذاشتیم یاسر را بکشیم‌. ساعت۱۷ روزحادثه با موتور خود را به مسیر یاسر رساندیم. یاسین اسلحه‌ای به من داد‌. چند دقیقه‌ای منتظر ماندیم تا یاسر آمد و از ماشین پیاده شد‌. ترسیده بودم و با اسلحه دو گلوله به سینه‌اش شلیک کردم. بعد یاسین اسلحه را از من گرفت و او هم به مقتول شلیک کرد.»

شاهین در ادامه دوباره منکر قتل شد و گفت: « تحت فشار بازجویی به قتل اعتراف کرده است.»

با تکمیل تحقیقات در دادسرا، برای شاهین به اتهام مباشرت در قتل عمدی و حمل و نگهداری سلاح کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در ابتدای این جلسه مادر مقتول در جایگاه قرار گرفت و گفت: «پسرم صبح سرزمین می‌رفت و کشاورزی می‌کرد‌. شب هم به خانه بر می‌گشت. او بی‌گناه کشته شد و نمی‌توانم قاتلش را ببخشم‌. از اول گفتم قصاص می‌خواهم، حالا هم همین خواسته را دارم.» وکیل اولیای‌دم هم گفت: « براساس اظهارات شاهد ماجرا، شاهین مرتکب قتل شده است. گزارش کارشناس اسلحه درباره نحوه تیراندازی هم صحت حرف‌های شاهد را تایید می‌کند. متهم در پرونده به این جنایت اعتراف کرده است. با توجه به دلایل موجود در پرونده او مرتکب قتل یاسر شده است.»

قاض علی دلداری، رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران سپس با تفهیم اتهام به شاهین از او خواست از خود دفاع کند که پسر جوان با رد اتهاماتش گفت: « سال۱۳۹۹، مقتول و سه نفر دیگر سد راهم شدند و با شلیک دو گلوله به پایم، مرا با خود بردند و از من فیلم گرفتند و مجبورم کردند از پدرم بخواهم زمین را به نام یاسر کند. در این رابطه شکایتی مطرح کردم که مدارکش موجود است. بعد از این ماجرا دیگر به محل زمین‌های کشاورزی و دامداری پدرم نرفتم چون از یاسر می‌ترسیدم. دو روز بعد از قتل با تماس پلیس به اداره آگاهی احضار شده و با شهادت یک کارگر تبعه افغانستان متهم به قتل شدم.»

رئیس دادگاه‌: روز حادثه به محل جنایت نرفته بودی؟

متهم به قتل‌: نه‌. آن روز از ۱۰صبح تا ۱۲شب شاهدانی دارم که با آنها بودم. حتی فیلم حضور در محل‌های مختلف ضبط شده است. با بررسی دوربین‌های رانندگی می‌توانید متوجه شوید که راست می‌گویم و در تهران بودم.

رئیس دادگاه‌: چرا باید کارگر تبعه افغانستان علیه تو شهادت بدهد؟

متهم به قتل: نمی‌دانم. او تمام هزینه‌های کشاورزی یاسر را می‌داد.

رئیس دادگاه: تا به حال اسلحه کلت داشتی؟

متهم به قتل: نه. حتی اسلحه کلت هم در دست نگرفته‌ام.

رئیس دادگاه سپس اعترافات قبلی متهم را خواند که شاهین درباره آن گفت: «من فقط یک بار اعتراف کردم‌ که آن هم تحت فشار بازجویی بود. دیگر هیچ جایی اعتراف ندارم. یک نفر به نام کریم آن روز با مقتول بود که باید از او هم درباره قتل تحقیق شود.»

در ادامه وکلای متهم با دفاع از او اعلام کردند؛ شاهین هیچ نقشی در قتل نداشته است.

رئیس دادگاه سپس مرد تبعه افغان و کریم را به عنوان شاهد به دادگاه دعوت کرد تا شاید معمای این پرونده جنایی با اظهارات آنها کشف شود.

 

منبع: etemadonline-639347

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد