hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > شهرداری شیراز: کفن‌ و دفن اموات در گورستان معروف شیراز ممنوع شد

شهرداری شیراز: کفن‌ و دفن اموات در گورستان معروف شیراز ممنوع شد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت:از 14 آبان‌ماه جاری هیچ‌گونه کفن‌ودفن و خدماتی در دارالرحمه شیراز نخواهیم داشت و تمام مراحل کفن‌ودفن در بهشت احمدی صورت می‌گیرد.

به گزارش شبکه شرق، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: از ۱۴ آبان‌ماه جاری هیچ‌گونه کفن‌ودفن و خدماتی در دارالرحمه شیراز نخواهیم داشت و تمام مراحل کفن‌ودفن در بهشت احمدی صورت می‌گیرد. 

غلامرضا غلامی در خصوص اقدامات شهرداری این کلان‌شهر در جابجایی فرآیند دفن اموات از دارالرحمه به بهشت احمدی اظهارداشت: یک آرامستان با عنوان "دارالرحمه" در شیراز داریم که تمام اموات در آن جا دفن می‌شوند و 46 آرامستان محلی که کارکرد محلی دارند. 

وی با بیان اینکه دارالرحمه تقریبا جایی برای دفن اموات ندارد و ظرفیت آن تکمیل شده است، تصریح کرد: شهرداری شیراز طی سالیان گذشته آرامستانی با فضای 460 هکتاری با نام بهشت احمدی را با همه امکانات کفن‌ودفن به شیوه مدرن اعم از سردخانه مدرن و غسالخانه‌های مجهز و استقرار پزشکی قانونی و روحانی پاسخگو به مسائل شرعی و کفن‌ودفن آماده کرده است و دفن اموات در آنجا انجام می‌شود. 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه دارالرحمه در یک فضای تراکمی است و امکان دفن اموات در این مکان دیگر وجود ندارد، گفت: از 14 آبان‌ماه جاری هیچ‌گونه کفن‌ودفن و خدماتی در دارالرحمه شیراز نخواهیم داشت و تمام مراحل کفن‌ودفن در بهشت احمدی صورت می‌گیرد. 

غلامی با تأکید بر این موضوع که شهروندان باید این موضوع را مدنظر داشته باشند، افزود: در حال حاضر در محل دارالرحمه شیراز حتی خیابان‌هایی که محل تردد آمبولانس، نیرو‌های امدادی و خدمات‌رسان است به فضای دفن اموات تبدیل شده است. 

این مقام مدیریت شهری در حوزه خدمات شهری عنوان کرد: شاهد قبور 6 طبقه در دارالرحمه شیراز تا عمق چند متری زمین هستیم.

معاون شهردار شیراز در حوزه خدمات شهری و محیط زیست تأکید کرد: برای دفن اموات در آرامستان‌های خانوادگی کلیه مراحل غسل‌وکفن در محل بهشت احمدی انجام می‌شود و درصورتی‌که آرامگاه خانوادگی ظرفیت و جای کافی را داشته باشد با استعلام متولیان دارالرحمه شیراز، متوفی انتقال داده می‌شود. 

غلامی خاطرنشان کرد: در تمام بیمارستان‌های سطح شیراز، حمل و انتقال کلیه متوفیان با خودروی حمل متوفی به بهشت احمدی خواهد بود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: شهروندان شهر شیراز بدانند که فضای آرامستان بهشت احمدی یک فضای وسیع است و دریافت خدمات در این مکان سریع‌تر خواهد بود. 

غلامی عنوان کرد: با انجام این اقدام شهروندان دیگر شاهد ترافیک سنگین در بلوار رحمت برای حضور در دارالرحمه شیراز نخواهند بود. 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمین آرامستان بهشت احمدی وقف نیست، خدمات حفر قبور و کفن‌ودفن بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و با تأیید فرمانداری شهرستان شیراز تصویب شده است. 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز یادآور شد: در محل دارالرحمه شیراز تا سال 1401 تا میزان ظرفیتی که وجود داشت، دفن اموات صورت گرفت و این در حالی‌ست که امروز علاوه بر پرشدن معابر، دفن اموات به خیابان‌ها رسیده است و این اقدام از نظر فرهنگی ناپسند است؛ چراکه این محل یک مکان خاص مذهبی است و مردم اجازه نخواهند داد تا خودرو‌ها برای عبورومرور از روی قبور تردد داشته باشند. 

غلامی تأکید کرد: دیگر امکان دفن اموات در دارالرحمه شیراز وجود ندارد و به دلیل ترافیک و سختی‌هایی که به‌خاطر عدم تردد خودرو‌ها وجود دارد، مشکلاتی را به‌وجود آورده است که در این راستا بهشت احمدی جایگزین این فضا شد.

 

منبع: sharghdaily-903757

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد